• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایری

  • کد خبر : 7866
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایری
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایری خبر داد.
حسین دماوندی نژاد با اعلام این خبر گفت: این نهاده‌ها شامل جو، ذرت، کنجاله سویا و سبوس است که به همه دامداران سبک و سنگین روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اقدام وزارت جهاد کشاورزی در ارائه خدمات “دامدار کارت”، افزود: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب “دامدار کارت” برای دامداران روستایی و عشایری پیش بینی شده است.
دماوندی نژاد گفت: ظرف دو روز (یکم و دوم دی ماه) ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و در هفته جاری این نهاده‌ها در اختیار دامداران روستایی و عشایری قرار می‌گیرد.
وی افزود: دامداران روستایی و عشایری می‌توانند از طریق سامانه بازارگاه و همچنین با مراجعه به اتحادیه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، این نهاده‌ها را دریافت کنند.
دماوندی نژاد با بیان این که بخشی از نیاز دامداران روستایی و عشایری از طریق علوفه و بخشی نیز از طریق نهاده‌هایی است که با برنامه ریزی‌های ما تامین می‌شود، گفت: نیاز این دامداران با دامداران صنعتی متغییر است و بخشی از نیاز نهاده‌ای این دامداران را فراتر از ۵۰۰ هزار تن تامین خواهیم کرد.
وی درباره نهاده‌های دامی دامداران صنعتی، یادآور شد: الباقی نهاده‌هایی که طلب دامداران صنعتی بود را بر روی بازارگاه قرار دادیم و آن‌ها در حال برداشت سهمیه شان هستند و بنا است که همچنان خدمات وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با تامین نهاده‌ها برای دامداران صنعتی، مرغداران و دامداران روستایی و عشایری، جاری باشد.
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7866