• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق

  • کد خبر : 19961
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
طرح سراسری پاداش صرفه جویی برق
وزیر نیرو گفت: از ساعت ۲۴ امشب، طرح سراسری پاداش صرفه جویی اجرا می‌شود و پیش بینی شده که از ساعت ۲۴ امشب ۳۱ میلیون مشترک برق بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

به گزارش پرونده نیوز،  علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سال گذشته فقط مصارف زیر الگو می‌توانستند پاداش بگیرند، آن هم به مبلغ ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت، اما امسال همه مصرف کنندگان زیر الگو و بالای الگوی با کاهش مصرف، می‌توانند تا کیلوواتی ۲ هزار تومان از مزایای این طرح استفاده کنند و هیچ گونه محدودیت برای استفاده این پاداش وجود ندارد.

وزیر نیرو اضافه کرد: هر مشترکی که بیشتر صرفه جویی کند بیشتر می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند، حتی در صرفه جویی‌ها و کاهش مصرف‌های بالای این رقم‏ می‌تواند، از یارانه پرداختی هم افزایش بیشتری پیدا بکند و حتی تا یک و نیم میلیون به ازای هر ماه، امکان دریافت پاداش صرفه جویی دارند. تفاوت دور کُند و دور تند در کولر‌های آبی بالغ بر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پاداش است.

آقای محرابیان ضمن اشاره به امکان بستانکار شدن مشترکین، افزود: سال گذشته ۴۲ درصد مشترکین شامل پاداش شدند، امسال می‌توانیم تابستانی را رقم بزنیم که نه تنها همه مشترکین قبض شان رایگان شود، بلکه هزاران میلیارد تومان، بستکار شوند و از مزایای این طرح حداکثر استفاده را ببرند.

وزیر نیرو ادامه داد: در اقلیم‌های گرمسیر، امکان کاهش مصرف بیشتری وجود دارد. مثلا اگر یک کولر گازی در این مناطق خاموش شود، ماهانه تا یک میلیون تومان و اگر دو کولر خاموش شود، بالای یک و نیم میلیون تومان در ماه، پاداش دریافت خواهند کرد.

آقای محرابیان گفت: امسال پیش بینی کردیم برق لازم برای تولید صنایع را تامین کنیم. حدود ۹۰ درصد واحد‌های صنعتی و صنفی – صنعتی‏، هیچ گونه محدودیتی دریافت نمی‌کنند. در شهرک‌های صنعتی هم تنها موردی که خواسته شده، این است که تعطیلات جمعه را به طول هفته موکول کنند، یعنی پنج شنبه و جمعه هم تولید کنند و حتی شبانه روز تولید کنند، فقط یک روز در هفته برنامه زمان بندی از ظهر تا شب به این شهرک‌ها داده شده، یعنی نصف یک روز بابت تعطیلات را درنظر بگیرند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=19961