• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

اطلاعات منازل سیل زده استان سیستان تا آخر اردیبهشت به صندوق بیمه حوادث طبیعی اعلام می شود

  • کد خبر : 28559
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
اطلاعات منازل سیل زده استان سیستان تا آخر اردیبهشت به صندوق بیمه حوادث طبیعی اعلام می شود
مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعات منازل آسیب دیده در سیل اخیر نهایتا تا آخر اردیبهشت جمع آوری می شود و اوایل خرداد وارد مرحله پرداخت خسارت به آسیب دیدگان می شویم.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اواخر فروردین ماه امسال بود که سیل در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان منازل برخی از شهروندان این استان را تخریب کرده و مشکلاتی برای آنها به وجود آورد. به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان بلوچستان: «در پی بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج و چابهار از آبگرفتگی و سیلاب آسیب دیدند.»
کشورمان ایران دارای اقلیم‌های مختلف بوده و ظرفیت بروز حوادث طبیعی گوناگون در آن وجود دارد. به طوری که بر اساس مطالعات انجام شده از ۴۳ نوع بلایای طبیعی شناسایی شده ۳۳ نوع آن در ایران مشاهده شده است.

به همین دلیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به منظور حمایت از آسیب دیدگان این حوادث در سال ۹۹ ابلاغ شد. این صندوق در اوایل سال ۱۴۰۱ نیز راه اندازی شد. بر اساس مفاد این قانون تمامی منازل مسکونی کشور با پرداخت حق بیمه ماهانه تحت پوشش این صندوق قرار میگرند. سازوکار پرداخت حق بیمه هم به این شکل است که بخشی از آن را دولت بر عده میگیرد و بخشی به صورت ماهانه بر روی قبض برق مشترکین از آنها گرفته می‌شود.

بر اساس قانون تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی، استانداری‌ها موظفند نهایتا یک هفته پس از وقوع حادثه اطلاعات منازل مسکونی آسیب دیده را در سامانه این صندوق ثبت کنند تا پس از ارزیابی آنها توسط ارزیابان صندوق به آسیب دیدگان خسارت پرداخت شود. برای پیگیری ثبت اطلاعات آسیب دیدگان سیل اخیر به سراغ مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان رفتیم تا ببینم حالا که بیش از دوهفته از وقوع این سیل گذشته است، وضعیت ثبت اطلاعات منازل آسیب دیده به چه شکل است.

محبی، مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه مانند بنیاد مسکن، کمیته‌ی امداد و بهزیستی صورت گرفته و اطلاعات در حال جمع آوری است.
محبی در ادامه گفت: پیش بینی ما این است که این اطلاعات نهایتا تا آخر اردیبهشت جمع آوری میشود و اوایل خرداد وارد مرحله پرداخت خسارت به آسیب دیدگان میشویم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=28559