• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
6

جروزالم پست: برنامه پیشنهادی ایران و چین خبر بدی برای اسرائیل است

  • کد خبر : 924
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
جروزالم پست: برنامه پیشنهادی ایران و چین خبر بدی برای اسرائیل است

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده”به نقل از ایرنا- روزنامه جروزالم پست همزمان با بحث داغ این روزها در مورد برنامه جامع ۲۵ ساله بین ایران و چین ضمن نگرانی از شکل گیری همکاری‌های گسترده بین دو کشور ابراز داشت که این برنامه خبر بدی برای اسرائیل است. برنامه جامع میان تهران و پکن […]

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده”به نقل از ایرنا- روزنامه جروزالم پست همزمان با بحث داغ این روزها در مورد برنامه جامع ۲۵ ساله بین ایران و چین ضمن نگرانی از شکل گیری همکاری‌های گسترده بین دو کشور ابراز داشت که این برنامه خبر بدی برای اسرائیل است.

برنامه جامع میان تهران و پکن در روزهای اخیر برخی از دولت‌ها را درباره همکاری عمیق طرفین بشدت به تلاطم انداخته که از جمله می‌توان به نگرانی‌های واشنگتن در مورد ناکامی‌های دولت آن در سیاست‌های فشار حداکثری علیه ایران اشاره کرد.

اما با انتشار گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست  در خصوص این برنامه، به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی نیز دچار نگرانی شده و صهیونیست ها را به سطح هشدار برده است. این روزنامه روز گذشته در همین راستا ادعا کرد که با وجود همکاری چندین میلیارد دلاری ایران و چین طبق برنامه ۲۵ ساله امنیتی و اقتصادی دلایل بسیاری برای نگرانی اسرائیل وجود دارد.

این رسانه صهیونیستی با تکیه به گزارش نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در مورد اینکه برنامه جامع منجر به همکاری نظامی نزدیک بین ایران و چین از جمله تمرین‌های نظامی مشترک، تحقیق و توسعه تسلیحاتی و تبادل اطلاعاتی می‌شود، می‌نویسد که به طبع سرمایه گذاری چین در زمینه‌های مختلف در ایران افزایش می‌یابد.

همچنین روزنامه صهیونیستی مزبور معتقد است که آسیب بالقوه نشات گرفته از چنین توافقنامه‌ای برای اسرائیل کاملا روشن است. کاریس ویت مدیر اندیشکده صهیونیستی سیگنال که بر روی روابط رژیم صهیونیستی و چین متمرکز است، مدعی است که هر درآمد حاصل از توافق برای ایران می‌تواند علیه اسرائیل استفاده شود.

درحالیکه از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در حدود ۷۰ سال گذشته تا به امروز، تل آویو همیشه خطری برای همسایگان و کشورهای منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و تامین کننده منابع و سلاح برای تروریست‌ها در جنگ داخلی سوریه بوده است، جروزالم پست می‌نویسد که بخش دیگری از این برنامه جامع فروش تسلیحات گسترده به ایران است.

به رغم طرح ادعاهایی در مورد جزئیات برنامه جامع ۲۵ ساله ایران و چین هنوز مقامات رسمی دو کشور جزییات آن را تایید نکرده‌اند. سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز به صورت رسمی اعلام کرد که سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین هنوز در حال مذاکره است و تنها یک پیشنهاد و نقشه راه است. وی افزود که در صورت نهایی شدن جزئیات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=924

برچسب ها