• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

سو سو زدن چراغ بورس در یکشنبه‌های تکراری

  • کد خبر : 8824
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
سو سو زدن چراغ بورس در یکشنبه‌های تکراری
بازار سهام همچون روال معاملات در یکشنبه‌ها امروز شاهد معاملاتی متعادل همسو با غلبه عرضه بر تقاضا در اغلب شاخص سازها بود هرچند که فرصت نوسانگیری همچنان در سهم‌های کوچک بازار دومی وجود دارد.

بازار سهام همچون روال معاملات در یکشنبه‌ها امروز شاهد معاملاتی متعادل همسو با غلبه عرضه بر تقاضا در اغلب شاخص سازها بود هرچند که فرصت نوسانگیری همچنان در سهم‌های کوچک بازار دومی وجود دارد.

به گزارش پرونده نیوز امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۷.۴۸۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۹۸۳ واحدی عدد ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۸.۷۱۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۲ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۵.۸۷ واحد کاهش، عدد ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۴۶ هزار و ۳۲۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۶۷ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۶ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲.۹۷۰ میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر اُفت شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با ۱.۲۵۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱.۱۱۹ واحد و پالایش نفت تهران با ۷۲۶ واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی شرکت‌های آهنگری تراکتورسازی ایران با ۱۰۱ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۹۵ واحد و ایران خودرو با ۹۰ واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، بازار سهام در آغاز نخستین روز معاملاتی خود در هفته اول اردیبهشت ماه همچون روال همیشگی در یکشنبه‌های سوت و کور بازار، شاهد معاملاتی متعادل و حتی کم رمق در اغلب نمادهای معاملاتی شاخص ساز بورس بود. بازاری که در نیمه‌های معاملات امروز اگر چه غلبه عرضه بر تقاضای سهام در آن به نسبت حجم کلی معاملات، سنگینی می‌کرد اما با جریان آرام بازار گردانی حقوقی‌ها در دقایق پایانی معاملات امروز عمده نمادهای معاملاتی پر تراکنش در محدوده صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

در بازار امروز تک سهم‌های گروه‌های کوچک و متوسط بازار دوم بویژه در گروه غذایی ها، زراعت، نیروگاه‌ها و سیمان و ساختمانی‌ها در کنار صنعت کاشی و سرامیک و تک سهم‌های سرمایه گذاری ها محفلی برای حضور معامله گران کوتاه مدت نگر برای نوسانگری بودند.

در مجموع می‌توان انتظار داشت فردا معاملات بازار سهام پیش از میانه معاملات با روند صعودی نماگرها شاهد رنج شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی باشد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=8824

برچسب ها