• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

بازرسی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی و عمومی

  • کد خبر : 7436
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
بازرسی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی و عمومی
مدیرکل استاندارد تهران گفت: حدود ۴۸۰ موتورخانه ۳۵ دستگاه دولتی در استان تهران، بازرسی شده که ۶۸ موتورخانه آلاینده و نامنطبق با استاندارد‌های مربوطه بوده اند.

به گزارش پرونده نیوز  از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در تشریح این خبر گفت: در هفت ماه نخست سال جاری، از حدود ۴۸۰ موتورخانه، توسط بازرسان استاندارد، بازرسی شده و گزارش آن جهت اقدامات مقتضی به استانداری و سازمان حفاظت از محیط زیست استان ارسال شده‌است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: با تلاش کارشناسان استاندارد و بازرسی‌های چند سال اخیر و پیگیری دیگر دستگاه‌های متولی، روند قابل قبولی برای اصلاح نواقص موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی ایجاد شده‌است و نتایج حاصله به صورت میانگین، نشان‌دهنده کاهش قابل توجه انتشار گاز مونوکسید کربن، پس از انجام بازرسی و اصلاحات می‌باشد.

بازرسی سالانه از موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی، در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای، با اهداف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش انتشار گاز‌های آلاینده به حدود مجاز و ارتقای سطح سلامت در دستور کار سازمان ملی استاندارد و ادارات استانی تابعه قرار دارد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7436