• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

درخشش بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال بانکداری بین المللی

  • کد خبر : 6902
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
درخشش بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال بانکداری بین المللی
بانک ایران زمین برای موفقیت در حوزه دیجیتال تلاش های زیادی انجام داده که با این پیشرفت روز افرون به طور قطع به عنوان یک بانک برجسته بین المللی در حوزه دیجیتال درخشش بیشتری خواهد داشت.

محمد کاظم توحیدی ،کارشناسی بانکی در گفتگو با  “خبرطلایی” گفت: بانکداری دیجیتال سالهاست پایه گذاری شده که هدف از آن توسعه ،سرعت و شفاف سازی وامنیت خیلی از فضاهای شغلی است که می تواند دنیایی را ترسیم کند که فقط درحوزه داد و ستد نیست بلکه می تواند تاثیرگذاری بیشتری درتمام لایه های مختلف جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه درحوزه دیجیتال پلت فرم های متفاوتی وجود دارد که اثر روانی خوبی می تواند داشته باشد ،تصریح کرد: آموزش های درست و به روز تاثیر قابل توجهی درجذب افراد به این شیوه از بانکداری نوین دارد که در غیر اینصورت خسارت های زیادی متوجه مردم می شود.
این کارشناس بانکی با بیان اینکه بانک ایران زمین خصوصی است و تلاش های بسیاری در حوزه دیجیتال داشته که چشم اندازآن آینده درخشانی است ،خاطرنشان کرد:رمز موفقیت بانک ایران زمین اطلاع رسانی دقیق و به روز در این حوزه بوده است که درعین حال هدف های بزرگتری را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تا ۱۰سال آینده اسکناس به صورت فیزیکی دیگر وجود ندارد ،اظهار داشت :با توجه به تغییرات اقتصادی دنیا که نمونه آن در اروپا مشهود است ،عملا دلار و یورو در حال جمع شدن است؛ چراکه دولتها دیگر قادر به چاپ اسکناس نیستند که در این صورت جلوی یکسری حساب های دولتی گرفته شده که منجربه مهارتورم خواهد شد.
توحیدی با تاکید براین موضوع که پول فیزیکی به سرعت در حال خروج است و پول الکترونیک و دیجیتال هم تبدیل به رمزارزها شده است ، اذعان داشت:باید زیرساختها قوی تری شود که در این عرصه بانک های دولتی در حوزه دیجیتال ضعیف عمل کردند . بانک های خصوصی هم باید دانش جدید را به روز سانی و آموزش ها را قوی تر کرده که دانش دیجیتال را در بین مردم ترویج دهند دراین صورت به مراتب آینده درخشان تری در انتظارشان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در دوران کرونا و بخاطر ملاحظات عدم حضور در اجتماع ناگزیربه خریدهای الکترونیک شدیم که به طبع هر اتفاق جدیدی مزایا و معایب خاص خود را دارد ،خاطرنشان کرد: بانک های دیجیتالی از جمله ایران زمین باید اطلاع رسانی و آموزش های دقیقی در خصوص کلاهبرداری های خریدهای این شکلی انجام دهند که در این حوزه نیاز به پیشرفتهای بیشتر و به روز تری داریم .
توحیدی با بیان اینکه بانکداری دیجیتال، استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنش‌ها یا عملیات بانکی است؛عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز شده، حداکثر بهینه‌سازی در آن لحاظ شده؛ برای مشتری: در دسترس بودن، سودمندی و صرفه؛ و برای بانک: کاهش هزینه‌های عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را به ارمغان می‌آورد، در پایان گفت: بااشاره به اینکه ” بانک دیجیتال” یادآور موجودی پرجنب‌وجوش، زنده و هیجان‌انگیز است و این مسیر، راهی را می‌گشاید برای آینده‌ای که بانک‌ها واقعاً می‌توانند ارزشی را به ارمغان بیاورند و مکان‌هایی را که مشتریان می‌توانند از مزایای بسیار بالایی از نظر محصولات و خدمات بانکی که واقعاً و عملاً مفید باشند، ارائه کنند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=6902