• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6

ایجاد استانداردهای سازمان نظام مهندسی مغایر با هدف طرح آبا است

  • کد خبر : 6175
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
ایجاد استانداردهای سازمان نظام مهندسی مغایر با هدف طرح آبا است
به گفته مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، با انتظار برای ایجاد استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان نظام مهندسی برای فضای درسی در روستاها و مناطق محروم تا ابد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل خواهیم داشت.

مجله آگاپه- گودرز شاهمرادی در تشریح طرح آبا بیان کرد، به لحاظ امکانات زندگی افراد که بعضا مناسب نیست یا مکانی به عنوان مدرسه و یا کلاس درس وجود ندارد، بنابراین باید از هر فضایی باید برای آموزش دانش‌آموزان استفاده کرد چرا که اگر در انتظار ایجاد استانداردهای اعلام شده ازسوی سازمان نظام مهندسی باشیم تا ابد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل خواهیم داشت.

مناطق محروم از ساده‌ترین امکانات رفاهی و آموزشی برخوردار هستند و راه‌های صعب‌العبور اغلب باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان می‌شود. شاهمرادی با تاکید بر این موضوع گفت در طرح “آبا” قرار است دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع دوره متوسطه تحصیلات خود را به پایان برسانند.

بر این اساس لازم است تا از هر فضایی که قابل استفاده است مانند خانه شخصی، کلاس درس و هر فضای دیگری استفاده کنیم تا این دانش‌آموزان تحصیلات خود را به پایان برسانند.

او در مورد نوع کلاس‌ها و نحوه برگزاری این کلاس‌های آموزشی توضیح داد کلاس‌ها بصورت آنلاین و حضوری برگزار خواهند شد.

امکاناتی که قرار است ازسوی موسسه مهر هوشمند”آگاپه” به عنوان تسهیلگر این طرح آماده شود، در اختیار مربی، آموزگار و دانش‌آموزان قرار می گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند برای انجام تکالیف خود در ۲۴ ساعت شبانه روز با مربی و آموزگار در ارتباط باشند. تبلت، تلویزیون، مودم، لپ‌تاپ از جمله مواردی بودند که شاهمرادی به عنوان تجهیزات ضروری از آن نام برد.

طرح آشتی با آموزش آبا یک طرح ملی است که از سال گذشته ازسوی وزارت آموزش و پرورش مطرح و آغاز شد و مقطعی هم اجرای آن متوقف شد.

با آغاز سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پروش با همکاری موسسه مهرهوشمند “آگاپه” بار دیگر اجرای این طرح را از سر گرفت و موسسه مهرهوشمند که تسهیلگر حوزه آسیب‌های اجتماعی است قرار است در اجرای این طرح همراه وزارت آموزش و پرورش باشد و در تامین منابع و تجهیزات و همچنین نحوه اجرا به وزارت آموزش و پرورش کمک کند.پایان/ح

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=6175