• امروز : دوشنبه - ۳ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - جماد ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 23 December - 2024
7

سلطانی فر: به جای ریشه یابی مساله، دنبال منتشر کننده فیلم هستند/ روابط عمومی ها نحوه برخورد با اخبار افشاگرانه را یاد بگیرند

  • کد خبر : 3749
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
سلطانی فر: به جای ریشه یابی مساله، دنبال منتشر کننده فیلم هستند/ روابط عمومی ها نحوه برخورد با اخبار افشاگرانه را یاد بگیرند

استاد ارتباطات اجتماعی دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به ماجرای درگیری نماینده مجلس با سرباز نیروی انتظامی گفت:  به جای ریشه یابی مساله اولین کاری که می‌کنند این است که ببینند چه کسی فیلم را منتشر کرده است.  در حالی که به جای این همه تلاش برای یافتن منتشر کننده محتواها، روابط عمومی‌های ما باید یاد بگیرند چگونه […]

استاد ارتباطات اجتماعی دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به ماجرای درگیری نماینده مجلس با سرباز نیروی انتظامی گفت:  به جای ریشه یابی مساله اولین کاری که می‌کنند این است که ببینند چه کسی فیلم را منتشر کرده است.  در حالی که به جای این همه تلاش برای یافتن منتشر کننده محتواها، روابط عمومی‌های ما باید یاد بگیرند چگونه با” یک خبر درست یا غلط یا افشاگرانه برخورد کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده” به نقل از ایرنا، محمد سلطانی‌فر در همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وقتی نماینده‌ای به سربازی سیلی می زند، به جای ریشه یابی مساله اولین کاری که می‌کنند این است که ببینند چه کسی فیلم را منتشر کرده است. وقتی آلونک یک شهروند جنوبی خراب شد نیز شهردار دنبال این بود که فیلمش توسط چه کسی منتنشر شده است. در حالی که به جای این همه تلاش برای یافتن منتشر کننده محتواها، روابط عمومی‌های ما باید یاد بگیرند چگونه با یک خبر درست یا غلط یا افشاگرانه برخورد کنند. از اکنون به بعد هر فیلم افشاگرانه‌ای که در فضای مجازی پخش شود من مسئولش هستم و اگر قرار است با کسی برخورد کنند، من باید دستگیر شوم.

معاون سابق مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت آموزش سواد رسانه ای به همه اقشار جامعه توضیح داد: این ضرورت برای کارکنان روابط عمومی ده‌ها برابر افزایش پیدا می کند. آنها باید سواد رسانه‌ای را یاد بگیرند و به مدیران خود هم آموزش بدهند. آنها باید بدانند شبکه‌های اجتماعی مثل رادیو و تلویزیون یا فلان روزنامه نیست که به آن دستور بدهیم این خبر را منتشر نکن. رسانه تلفن همراه در جیب همه قرار دارد و جامعه بر همه ما نظارت می‌کند.

وی ضمن انتقاد از برخورد عجولانه با موضوع سواد رسانه ای بیان کرد: در مقطع پایه دهم آموزش و پرورش کتاب سواد رسانه ای برای دانش‌آموزان تدوین شده است. حدود دو سال پیش که این کتاب آمد معلمان می‌گفتند ما نمی‌دانیم چه چیزی را باید درس بدهیم. متاسفانه در این کتاب رسانه هراسی را جایگزین شناخت رسانه کرده‌اند و در همه کتاب ادبیاتی به کار گرفته شده که می‌گوید رسانه بد است و مخاطب را گمراه می کند.

نویسنده کتاب‌ پوشش خبری با اشاره به برگزاری یک دوره ۳۲ ساعته سواد رسانه ای برای دانش آموزان مقطع چهارم دبستان گفت: من و همکارانم به این کودکان آموزش دادیم موضوعات را با نگاه انتقادی و شک آمیز بررسی کنند. بچه ها بعد از این دوره منتقد مواد غذایی مثل چیپس و پفک بودند و از مضرات این خوراکی‌ها برای دیگران می‌گفتند.

نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی با شعار در افق جهانی روی پای خود بایستیم با معرفی اولین دریافت کنندگان گواهینامه اسکو/ ESCO در ایران در حوزه روابط عمومی روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=3749

برچسب ها