• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است

  • کد خبر : 27873
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طبق فاکتور رسمی هر کیلو گوجه فرنگی با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده‌فروشی‌ها عرضه شود.

به گزارش پرونده نیوز، اسداله کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: گشت میدانی و بررسی شفاهی نشان می دهد که قیمت پیاز ناشی از کاهش سطح زیرکشت نسبت به سال قبل و صادرات با نوساناتی در بازار روبروست.

او قیمت هرکیلو پیاز زرد و شیری را ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون روند کاهشی قیمت پیاز در بازار شروع شده و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه، بازار به تعادل برسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی رسمی را ۸ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون گوجه فرنگی از بندرعباس عرضه می شود و با برداشت دورشهری از اواخر خرداد، بازار به تعادل می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی گلخانه ۳۵ هزارتومان است، اما ملاک قیمت گوجه فرنگی رسمی است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او از ثبات نسبی قیمت میوه و صیفی در هفته پایانی فروردین خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی همچون موز و آناناس وارداتی افزایشی نسبت به اسفندماه سال گذشته نداشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=27873