• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

تعهد کامل سه دستگاه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

  • کد خبر : 26503
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
تعهد کامل سه دستگاه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸
معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نسبت پرداخت به کل منابع تلفیقی وزارت جهاد، وزارت تعاون و کمیته امداد ۱۰۰ درصد بوده است.

به گزارش پرونده نیوز، علی روحانی معاون وزیر اقتصاد در مراسم تقدیر از پرداخت‌کنندگان تبصره ۱۸ با بیان اینکه تبصره ۱۸ قانون بودجه از سال ۱۴۰۰ به وزارت اقتصاد محول شد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا نیمه اول امسال پرداخت تبصره ۱۸ قانون بودجه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ حدود ۴۳۸۶۲ میلیارد تومان و تعداد تسهیلات ۵۰ هزارو ۴۰۱ فقره بود اظهار کرد: اشتغال تعهد شده برای این تسهیلات ۱۴۲ هزار و ۲۱۵ نفر بود و همچنین هزینه سرانه اشتغال ۳۰۸ میلیون تومان بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه نیمی از اشخاصی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند حقیقی و نیم دیگر حقوقی بودند بیان کرد: تلاش وزارت اقتصاد بر آن بوده است که در سال ۱۴۰۲ سهم تسهیلات حقوقی را افزایش دهد.

او با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد این تسهیلات برای طرح‌های جدید پرداخت شده گفت: ۲۰ درصد دیگر تسهیلات برای طرح‌های توسعه‌ای و ۱۳ درصد برای تکمیل طرح‌ها پرداخت شده است.

روحانی یادآور شد: در تبصره ۱۸ منابع بودجه‌ای در کنار منابع بانک‌ها قرار می‌گیرد و با هم تلفیق می‌شوند و تسهیلات از این محل پرداخت می‌شود. بنابراین کل منابع تلفیقی را برای محاسبه عملکرد بانک‌ها ملاک قرار دادیم.

او بیان کرد: وزارت جهاد، وزارت تعاون و کمیته امداد نسبت پرداخت به کل منابع تلفیقی آنها ۱۰۰ درصد بوده است.در مقابل وزارت نفت نتوانست از بخش زیادی از منابع تسهیلاتی خود استفاده کند و این منابع به خزانه بازگشت.

وی افزود: هدف تسهیلات تبصره ۱۸ صرفاً اشتغال نیست بلکه مجموعه‌ای از اهداف است که از جمله آن‌ها تقویت سرمایه‌گذاری است.

در ادامه این برنامه شمس الدین حسینی گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ همت منابع بودجه برای اشتغال بود که در تلفیق با منابع بانک به ۴۳ همت رسید این رقم در سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۷ همت و ۴۴ همت بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=26503