• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

واگذاری ساخت شهر جدید به شرکت‌های خصولتی تخلف است

  • کد خبر : 25411
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
واگذاری ساخت شهر جدید به شرکت‌های خصولتی تخلف است
درحالی احداث شهر جدید خلیج‌فارس به گروه سرمایه‌گذاری مسکن واگذار شده که عضو انجمن انبوه‌سازان با خلاف قانون بودن این کار،گفت:هیچ بانکی نباید به ساخت مسکن وارد شود.

به گزارش پرونده نیوز، ایرج رهبر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به واگذاری ساخت شهر جدید خلیج‌فارس هرمزگان به گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه این گروه،‌ اظهار کرد:‌ این یک نوع بنگاه‌داری است؛ بانک‌ها نباید وارد ساخت و ساز مسکن شوند، بلکه باید با تامین مالی سازندگان و انبوه‌سازان به رونق ساخت و سازها در کشور به‌عنوان موتور محرک اقتصاد کمک کنند.

وی با اشاره به این‌که بنگاه‌داری بانک‌ها تخلف است، افزود: قرار است صندوق توسعه ملی ۲ میلیارد دلار نزد بانک مسکن سپرده‌گذاری کند، بانک مسکن باید از این منابع مالی برای تقویت بخش خصوصی واقعی فعال در بخش ساخت و سازها استفاده کند.

وی با تاکید بر این‌که بانک مسکن باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشد، ادامه داد: در بحث شهرک‌سازی و ساخت و ساز مسکن در سواحل باید از توان و ظرفیت انبوه‌سازان استفاده شود نه شرکت‌های خصولتی.

رئیس انجمن انبوه‌سازان با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی در خصوص شهرک‌سازی، گفت: در این رابطه هیچ جلسه‌ای با سازندگان و انبوه‌سازان برای ورود آنها به این فرآیند برگزار نشده است. تنها مشاور اقتصادی وزیر راه وشهرسازی به ما اطلاع داد که در حال برنامه‌ریزی برای احداث شهرک‌های ساحلی هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25411