• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

هشدار نارنجی هواشناسی برای سواحل جنوبی

  • کد خبر : 25405
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
هشدار نارنجی هواشناسی برای سواحل جنوبی
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای سواحل جنوبی کشور از احتمال اختلال در تردد و فعالیت دریایی و خطر غرق شناورهای سبک و نیمه‌سنگین خبر داد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶

زمان پایان: ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱٫۵ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی(با تاکید بر افزایش سرعت وزش باد).

منطقه اثر: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۶: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۷: چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی توصیه: منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=25405