• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

اوجاقی: رسالت سازمان ورزش شهرداری تهران ترویج ورزش همگانی است

  • کد خبر : 24708
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
اوجاقی: رسالت سازمان ورزش شهرداری تهران ترویج ورزش همگانی است
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: وظیفه و رسالت آثار ما ترویج ورزش همگانی است و برگزاری مسابقات و رویدادها و جشنواره‌ها یک ابراز برای این ترویج هستند.

به گزارش پرونده نیوز ، حسین اوجاقی در نشست خبری مربوط به برگزاری مرحله پایانی مسابقات قهرمان شهر ۲ اظهار داشت: وظیفه و رسالت آثار ما ترویج ورزش همگانی است و برگزاری مسابقات و رویدادها و جشنواره‌ها یک ابراز برای این ترویج هستند. ما مسابقات قهرمان شهر را با حمایت معاونت اجتماعی ایجاد کردیم و امسال در سال دوم برای برگزاری آن یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند. این رویدادها در ۱۰ رشته ورزشی آقایان و ۱۰ رشته ورزشی بانوان برگزار می‌شود. ما چند سالن را تجهیز و یک سالن را به طور ویژه برای مسابقات فینال این رشته‌ها مهیا کردیم.

وی افزود: به مناسبت میلاد امام علی علیه السلام، یک مراسم مربوط به آیین پهلوانی روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و در کنار تجلیل از پیشکسوتان، از پهلوانانی که بازوبند پهلوانی را در طول سال‌های مختلف گرفته‌اند، دعوت شده است. در مجموع، سازمان ورزش اقدامات خود را به صورت کیفی و کمی انجام داده است. ما سعی کرده‌ایم شهروندان را درگیر این رویدادهای ورزشی کنیم. همچنین در فینال هر رشته از مسئولان فدراسیون مربوطه و چهره‌های برتر ورزشی آن رشته نیز دعوت شده است. ضمن اینکه از فدراسیون‌ها خواسته ایم یک ناظر در بحث استعدادیابی معرفی کنند تا شاید از بین ورزشکاران، استعدادهایی کشف و شناسایی شوند. الان به مرحله فینال در رشته‌های مختلف رسیده‌ایم و خوشبختانه سطح برگزاری مسابقات به گونه‌ای بوده که رضایت شهروندان وجود داشته و همچنین شرایط برای برگزاری رویدادهای بزرگ و بین‌المللی مانند مسابقات پایتخت‌های کشورهای اسلامی و … داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: تعداد شرکت‌کنندگان بسیار زیاد است و برای بالاتر بردن کیفیت، باید پله پله جلو برویم. تمام تلاش و بضاعت در مناطق مختلف انجام شده، اما هر مرحله که جلو می‌رویم، باتجربه‌تر می‌شویم و برای مرحله جدید مشکلات را برطرف می‌کنیم و بهتر می‌شویم.

وی درباره کشف استعدادها عنوان کرد: سال قبل در داژبال و بدمینتون بانوان نفراتی به اردوی تیم ملی دعوت شدند. امسال هم در رشته فوتبال روی میز نفراتی به مسابقات قهرمانی کشور راه یافتند.

اوجاقی تصریح کرد: ما مسابقات پارا قهرمان شهر را رقم زدیم که در کلاس‌ها و دسته بندی‌های مختلف در هشت رشته برگزار شد. در حوزه زیرساخت برای این عزیزان، معاونت اجتماعی شهرداری تهران دستور داد که در نقاط مختلف بتوانیم اماکنی را فراهم کنیم. بر همین اساس قرار شد چهار مجموعه ورزشی برای آنها در شرق و غرب تهران اختصاص بدهیم و در حال مناسب سازی هستند.

همچنین توکلی زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این نشست خبری گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، یک عرصه‌ای را در حوزه ورزش تحویل گرفتیم که سرانه ورزشی در تهران فاصله جدی با سرانه کشوری داشت. همچنین برخی اماکن تعطیل شده و بخش مهمی از مجموعه‌ها فرسوده و در آستانه تعطیلی بودند. الان ۶۹ مجموعه به رادار خدمت برگشته‌اند و بازسازی مجموعه‌های دیگر نیز ادامه دارد. البته ما بحث گسترش فضاهای ورزشی را نیز در دستور کار قرار دادیم. البته هنوز با استانداردها و ملاک‌های مدنظر فاصله داریم و بر همین اساس برنامه توسعه ای خوبی تدارک دیده شده و امیدواریم همه این موضوعات نویدبخش سال خوبی در ۱۴۰۳ باشد و توان سازمان ورزش به این‌جا برسد که میزبان رویدادهای داخلی و خارجی باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: شورای شهر همیشه از برنامه‌های ورزشی حمایت کرده و توسعه زیرساخت‌ها در سال آینده محقق می‌شود. باید رویدادهای ورزشی را هم همراه با توسعه زیرساختی جلو می‌بردیم. قهرمان شهر گام‌های خوبی را در محلات برداشت و مخاطبان خوبی کسب کرد. چنین رکوردهایی را ما در سازمان ورزش نداشتیم و باید به ۱۰ درصد جمعیت تهران می‌رسیدیم. طبق تقویم قهرمان شهر، ان‌شالله بتوانیم شادی خوبی برای مردم فراهم کنیم. جشن یک میلیونی شدن رویداد قهرمان شهر را برگزار کردیم. الان کار در مناطق و محلات شروع شده و طبق تقویم رویداد قهرمان شهر که کمتر شاهد آن هستیم، جلو برویم. به‌دلیل عقب‌ماندگی حوزه زیرساختی، تدارک دیدیم تا از اماکن موجود بهره ببریم. در حال توافق با آموزش و پرورش هستیم تا در ساعات داخلی، تعدادی از مدارس را تجهیز کنیم و شهروندان در آنجا در ساعات غیر درسی و تحصیلی ورزش کنند. همچنین به دنبال انجام این کار در مساجد هم هستیم که کار برنامه‌ریزی در حال انجام است. همه اینها نشانگر این است که سال آینده شرایط خوبی را در ورزش داریم و حتی توان برگزاری رویدادهای بین‌المللی را داریم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=24708