• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

پل جدید مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای افتتاح شد

  • کد خبر : 23953
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
پل جدید مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای افتتاح شد
پل جدید مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای برای تسهیل تردد و رشد ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان با کشورهای CIS، با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، در سفر امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان و شهرستان آستارا در مرز با جمهوری آذربایجان، پل آستاراچای با حضور این مقام ایرانی و همچنین شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

در این افتتاح، بذرپاش و مصطفی‌یف به‌عنوان رؤسای کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان پل جدید مرزی اتومبیل‌رو بر روی رودخانه آستاراچای در مرز آستارا را افتتاح کردند.

عملیات اجرایی این پل مرزی اتومبیل‌رو از فروردین ماه ۱۴۰۱ شروع شد. پل مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰.۶ متر با اعتبار ۵.۸ میلیون یورو در حد فاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا توسط طرف آذربایجانی احداث شده‌است تا کامیون‌های خالی از این پل و راه دسترسی موقت به پایانه مرزی موقت آستارا، وارد کشور شوند. اما کامیون‌های پر، از پل و پایانه قدیم برای برگشت استفاده می‌کنند.

همچنین محوطه پایانه مرزی موقت آستارا برای حضور کامیون‌ها ایمن سازی شده‌است. از طرفی در مسیر تردد کامیون‌ها نیز بر سر تقاطع، راه‌بند نصب شده‌است.

پایانه مرزی موقت آستارا و راه موقت دسترسی، طبق توافق با جمهوری آذربایجان برای انتقال کامیون‌های خالی به پایانه مرزی موقت و انجام رویه‌های مرزی در محل منتهی‌الیه پل جدید آستاراچای و نیز ارتقا مجموع عملکرد پایانه‌های قدیم و جدید به حدود ۸۰۰ دستگاه کامیون در روز احداث شده‌است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=23953