• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

خزانه‌دار کل کشور: اموال و دارایی‌های دولت احصا،‌ شناسایی و سنددار می‌شود

  • کد خبر : 22970
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
خزانه‌دار کل کشور: اموال و دارایی‌های دولت احصا،‌ شناسایی و سنددار می‌شود
خزانه‌دار کل کشور امروز در همایش روز حسابدار با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی بدون سند نمی‌تواند ادعای طلب از دولت کند، گفت: در بسیاری از سال‌ها نمی‌دانستیم میزان دارایی‌ها و اموال دولت چقدر است، اما اکنون با روش حسابداری می‌توانیم میزان اموال و دارایی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احصا، شناسایی و سنددار کنیم.

به گزارش پرونده نیوز، رحمت الله اکرمی، اظهار داشت: من بارها پیشنهاد کرده‌ام دولت‌ها که بر سر کار می‌آیند باید ترازنامه دارایی‌ها و بدهی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل بگیرند و موقع رفتن هم با ترازنامه، میزان دارایی و بدهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند و میزان بدهی دولت‌ها به‌طور روشن بیان شود.

خزانه دار کل کشور گفت: تا قبل از سال ۹۴ هر کس می‌توانست با هر دلیل و مستندی ادعا کند از دولت طلبکار است، اما امروز هیچ نهادی بدون طی کردن فرایند موضوع نمی‌تواند ادعای طلبکاری از دولت داشته باشد.

وی گفت: هر سه ماه یکبار گزارش‌های صورت‌های مالی دولت‌ها، میزان طلب و بدهی اعلام می‌شود.

اکرمی این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: در بسیاری از سال‌ها نمی‌دانستیم میزان دارایی‌ها و اموال دولت چقدر است، اما اکنون با روش حسابداری می‌توانیم میزان اموال و دارایی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احصا و شناسایی و سنددار کنیم.

خزانه‌دار کل کشور اظهار داشت: از زمانی که در سال ۸۷ به خزانه‌داری کشور رفتم ۱۱۰ جلد کتاب از صورت‌حساب‌های عملکرد دولت و دستگاه‌ها وجود داشت، اما اکنون همه آنها به یک لوح فشرده هوشمند تبدیل شده و هر سال ویژگی‌های این لوح فشرده عملکرد بیشتر می‌شود.

اکرمی چالش بعدی نظام حسابرسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چابک نبودن حرفه حسابرسی اعلام کرد و گفت: اگر در این حساب به روز نشویم با هر ضربه و تغییری دچار آسیب می‌شویم.

وی همچنین نرخ شکنی در جامعه حسابداری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مشکلات این حرفه اعلام کرد و گفت: استفاده از فناوری اطلاعات دیگر یک اختیار نیست، بلکه یک الزام است که باید بر مبنای فناوری اطلاعات، حرفه حسابداری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روز کنیم.

خزانه‌دار کل کشور اظهار داشت: اختلاس‌هایی که صورت می‌گیرد شناسایی این اختلاس‌ها در ذات حرفه حسابداری نیست، اما توضیحاتی که از جانب حسابرسان و حسابداران در صورت‌های مالی داده می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در دستگاه‌ها باشد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22970