• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
1

طرح نهضت ملی مسکن طرحی جهانی است

  • کد خبر : 22341
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
طرح نهضت ملی مسکن طرحی جهانی است
پرونده نیوز -  رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: طرح نهضت ملی مسکن طرح حمایتی، مانند سایر کشورهای جهانی است.

پرونده نیوز –  رئیس انجمن انبوه سازان تهران گفت: طرح نهضت ملی مسکن طرح حمایتی، مانند سایر کشورهای جهانی است.

ایرج رهبر، در گفتگو با پرونده نیوز، در خصوص، طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با دیگر کشورها، اظهار کرد: در سایر کشورها هم همین روال مانند، طرح طرح نهضت ملی مسکن وجود داشته و اجرا می‌کنند؛ اما با توجه به شرایط مختلف متفاوت است، کشوری مانند، ژاپن با توجه به محدودیت زمینی که دارد، در حد نیاز کشور و جمعیتش آن را می سازد. با توجه به اینکه کشور ما که از نظر وسعت کمبودی ندارد، می‌توانیم آن را به خوبی اجرا کنیم؛ زیر محدودیتی از این لحاظ در کشور نداریم؛ اما متاسفانه در دوره دولت روحانی که موافق اینگونه طرح‌ها حمایتی مسکن نبود، با متوقف شدن و رکود مسکن مواجه شد؛ اما با سرکار آمدن دولت سیزدهم که دوباره این طرح‌ها از سر گرفته شد و شاهد رشد ساخت و سازها بودیم و با نظارت دقیق می‌توانند درطرح نهضت مسکن موفقیت آمیز باشند.

وی در خصوص وضعیت بازار مسکن در ایران، گفت: اکنون این بازار در وضعیت رکود قرار دارد، مدتی است که این رکود ادامه‌دار شده است، به این دلیل که مردم قدرت و توان خرید ندارند و قیمت ها با افزایش درآمد هماهنگ  نبوده، تورمی که بالا رفته به حدی است که مردم توانایی خرید مسکن را ندارند.

رئیس انجمن انبوه سازان، در خصوص وضعیت ساخت و سازها، عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه و زمین، ساخت و سازهای بخش خصوصی در اختیار خودشان است با رکود مواجه ایم و خرید و فروش به آن صورت انجام نمی شود؛ ولی طرح های حمایتی با توجه به اینکه تامین مالی هستند و متقاضی هم مشخص بوده، طبق قانون ادامه دارد.

وی در پایان خصوص طرح خانه های ۲۵ متری و کپسولی،  خاطر نشان کرد: اعضاء یکی از تعاونی های مسکن این طرح را مطرح کرده بود، آن هم برای مطرح شدن و بر سر زبان ها افتادن! همانطور که دیدیم، شهرداری هم با آن مخالفت کرد، چنین طرح هایی در شان و منزلت ایرانی ها نبوده و هرگز اجرایی نخواهد شد.

  • حسین ابرقویی
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=22341