• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4

هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های رگباری شدید در استان‌های شرقی

  • کد خبر : 19066
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های رگباری شدید در استان‌های شرقی
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش‌های رگباری شدید و محلی در استان‌های شرقی و بخشی از غرب کشور طی امروز تا پایان روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا و بر اساس هشدار سطح نارنجی، فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی تا روز دوشنبه ادامه دارد.

مخاطرات این سامانه شامل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت، امروز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق و جنوب سیستان و بلوچستان، غرب خراسان جنوبی، شمال یزد و دامنه و ارتفاعات کرمان را در بر می‌گیرد.

فردا (یکشنبه) نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال سمنان و شرق خراسان شمالی‌ همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.

روز دوشنبه نیز در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال و شرق سیستان و بلوچستان، بارش‌های محلی باران ادامه دارد.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و رخداد تگرگ از مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی به دلیل وزش بادهای شدید موقت نیز درباره خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ هشدار داده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه شده است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=19066