• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

تحقق مهار تورم و رشد تولید در بستر حمایت از سرمایه گذار تا کارگر ممکن است

  • کد خبر : 18009
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
تحقق مهار تورم و رشد تولید در بستر حمایت از سرمایه گذار تا کارگر ممکن است
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تحقق مهار تورم و رشد تولید در بستر حمایت از سرمایه گذار تا کارگر ممکن است، گفت: امروز کارگران و دهک های پایین جامعه با مشکلات معیشتی روبرو هستند، برای رفع این مشکلات نه تنها باید از آنها حمایت کرد باید از سرمایه گذاران و حتی معلمان و... به عنوان سایر بخش های پازل رشد اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش پرونده نیوز، یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای سخنرانی خود نگاهی به وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سال گذشته به ویژه مشکلات اقتصادی داشتند، گفت: تلخی های سال گذشته عمدتا تورم بود که در مواد غذایی و مایحتاج مردم نمایان بود و مشکل مسکن هم سال گذشته عمیق تر شد و دهک های پایین جامعه بیشتر از این مسأله تحت فشار قرار گرفتند.

خشایار نادی با بیان اینکه سبد خانوار دهک های پایین جامعه در سال گذشته کوچکتر شده است، افزود: امسال باید بیشتر روی بخش تولید تمرکز شود تا ضمن اشتغالزایی بر تعادل بازار کمک کند. در واقع رویکرد یک سال گذشته مبنی بر فعالسازی مجدد کارخانه های تعطیل شده در دستور کار قرار گیرد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای تقویت تولید و بومی سازی همچنان در دستور کار قرار گیرد.

مشکلات اقتصادی تنها محدود به ایران نیست
او با بیان اینکه در برخی شاخص های اقتصادی سال گذشته ارتقا داشته ایم اما باید این فعالیت های اقتصادی و گشایش ها در معیشت مردم تاثیر داشته باشد، تصریح کرد: هرچند در یک سال گذشته بخشی از مشکلات اقتصادی تنها محدود به ایران نبود و تقریبا در تمام کشورهای دنیا وجود داشت و حتی چند بانک در آمریکا هم ورشکسته شده اند و این کشورها به دنبال رفع مشکلات خود هستند و ما در ایران باید تلاش خود را دو چندان کنیم زیرا طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اساسی ترین محور معیشت مردم است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه تولید یکی از فعالیت های بنیادی اقتصاد کشور است، اظهار کرد: تولید از آن جهت اهمیت دارد که در این روزها کارگردان زیر فشار اقتصادی هستند و رونق تولید و اشتغال روی زندگی دهک های پایین جامعه تأثیر می گذارد. در این رهگذر حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی به عنوان بسترساز اشتغال و تولید اهمیت دارد، چراکه دولت به تنهایی نمی تواند سرمایه گذاری گسترده ای در بخش تولید و اشتغال داشته باشد. در واقع تحقق مهار تورم و رشد تولید در بستر حمایت از سرمایه گذار تا کارگر ممکن است، زیرا امروز کارگران و دهک های پایین جامعه با مشکلات معیشتی روبرو هستند، برای رفع این مشکلات نه تنها باید از آنها حمایت کرد باید از سرمایه گذاران و حتی معلمان و… به عنوان سایر بخش های پازل رشد اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرند.

تاثیر مثبت فعالسازی بخش مسکن
او افزود: فعالسازی بخش مسکن به دلیل اینکه می تواند از بخش های مختلف همچون کارگران، مهندسان و… مشغول بکار شوند و از طرف دیگر به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی و… شرکت های تولیدکننده این محصولات را فعال کند.

نادی با بیان اینکه اهمیت از نخبگان و بکارگیری آنها در بخش صنعت نقش موثری در اقتصاد کشور می تواند ایفا کند، اظهار کرد: در حال حاضر تمام اجزای جامعه از معلم تا کارگر و… در اقتصاد کشور می توانند اثرگذار باشند به همین دلیل نمی توان به معیشت آنها بی توجه بود و بعد انتظار داشت اهداف تعیین شده محقق شود.

او با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در تبلیغات محصولات با کیفیت داخلی حمایت کند، اظهار کرد: وقتی در داخل کشور از محصولات داخلی حمایت شود، به طور قطع اقتصاد کشور در مسیر رونق قرار می گیرد و عملا تورم هم مهار می شود

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=18009