• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
4
معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

۲۵ هزار نیرو استخدام می‌شوند/ افزایش ۴۲ درصدی بودجه نظام سلامت برای سال آینده

  • کد خبر : 16261
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
۲۵ هزار نیرو استخدام می‌شوند/ افزایش ۴۲ درصدی بودجه نظام سلامت برای سال آینده
معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ هزار نیرو شامل ۱۱ هزار نفر در حوزه درمان، ۱۰ هزار نفر در بخش بهداشت، سه هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه فوریت های پزشکی و به ازای هر تخت بیمارستانی، یک پرستار و مابقی در سایر بخش ها از جمله مراکز ناباروری استخدام می شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، بهروز رحیمی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای وزارت بهداشت که در محل ستاد برگزار شد، افزود: در بخش استخدام نیروها در حوزه بهداشت و درمان به بحث بومی گزینی توجه ویژه ای شده و مشکلات رفاهی نیروها نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: دستاوردهای حوزه بهداشت، درمان و آموزش در بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است ،به عنوان مثال امید به زندگی در ایرانیان از ۵۷ سال به ۷۸ سال افزایش یافته است.

رحیمی تصریح کرد: زیر ساخت های منابع فیزیکی، منابع انسانی، ارتقا و توسعه نظام سلامت، حوزه مالی و بودجه از مهمترین بخش های معاونت توسعه بوده که باید بدرستی مدیریت شود، دولت برای تامین حوزه سلامت یک درصد مالیات بر سلامت را تعیین کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز در این زمینه ما را همراهی کرده که این درصد برای‌ جامعه روستایی و حاشیه شهرها در بخش بهداشت و درمان هزینه می شود.

وی ادامه داد: این یک درصد مالیات بر سلامت امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که محقق شده و برای سال آینده ۳۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که درخواست ما آن است که این رقم به ۵۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یابد.

به گفته رحیمی، بودجه نظام سلامت ۴۲ درصد برای سال آینده افزایش یافته است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=16261