• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

صدور حکم قضایی در انتظار مالکان ساختمان‌های پرخطر تهران

  • کد خبر : 15720
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
صدور حکم قضایی در انتظار مالکان ساختمان‌های پرخطر تهران
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اتمام حجت با مالکان ساختمان‌های پرخطر خبر داد و گفت: در صورت اجرا نکردن دستورالعمل ایمنی، حکم قضایی برای مالکان صادر می‌شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از ایرنا، قدرت الله محمدی روز سه شنبه در نشست بررسی و پیگیری ایمن سازی ۱۱۹ ساختمان بحرانی با اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان‌های پایتخت، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های جدی و ویژه برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، ظرف ۶ ماه گذشته با تلاش‌ها و همکاری مجموعه مدیریت شهری تهران و ارتباط صمیمانه معاون دادستان شهر تهران، تعداد ۱۰ ساختمان بحرانی نسبت به ایمن سازی اولیه ساختمان‌های خود اقدام و از فهرست ساختمان‌های بحرانی خارج شد.

وی افزود: به زودی تعداد بیشتری از ساختمان‌های پرخطر از شرایط بحرانی خارج خواهد شد و این آخرین جلسه توجیهی و اخطار است و بعد از مهلت مقرر، برای تک تک ساختمان‌ها حکم قضایی صادر می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ تهران اظهارداشت: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌های ناایمن، مسئولیت تلفات جانی و خسارت مالی ناشی از ناایمنی ساختمان‌ها برای شهروندان یا بیت‌المال متوجه مالکین، بهره‌بردار و ذی نفعان این ساختمان‌ها خواهد بود.

محمد حسن زاده تاکید کرد: اولویت جان شهروندان است و هر یک از دستگاه‌ها اگر نسبت به انجام وظایف خود کم‌کاری کنند، باید پاسخگو باشند و این آخرین مهلت برای مالکان تا پایان سال است و بعد از این مهلت برای همه ساختمان‌ها حکم قضایی صادر می‌شود.

همچنین در این جلسه ۱۷ شهردار از شهرداران مناطق مختلف تهران ضمن اعلام پیگیری ویژه کمیته‌های ایمنی در مناطق شهرداری، آمادگی خود را برای تسهیل، تسریع اقدامات ایمن‌سازی ساختمان‌ها اعلام کردند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=15720