• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان تهران

  • کد خبر : 15604
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان تهران
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران این صندوق خبر داد.

به گزارش پرونده نیوز، محسن کهتری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این صندوق در راستای ارائه خدمات کمی و کیفی مطلوب به بخشی از جامعه هدف خود که شامل مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان متوفی هستند، برای نخستین بار اقدام به اعطای تسهیلات قرض الحسنه کرده است.

به گفته وی، این تسهیلات بدون ضامن و بدون وثیقه همچنین بدون بهره در اختیار مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران ادامه داد: تعداد افراد مشمول دریافت تسهیلات در سطح کشور ۲۲ هزار نفر است که در استان تهران، ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار مستمری‌بگیر داریم و از این تعداد، مستمری‌بگیرانی که مشمول این طرح هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی به مستمری‌بگیران مشمول دریافت این تسهیلات، از طریق کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان تهران آغاز شده و هر یک از این متقاضیان با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود، می‌توانند نسبت به تکمیل فرم درخواست، اقدام و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند همچنین آدرس و شماره تماس ۳۶ دفتر کارگزاری استان تهران از طریق سایت اینترنتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به نشانی roostaa.ir در دسترس قرار دارد.

کهتری افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر متولی بیمه اجتماعی جوامع مختلف هدف همچون ساکنان مناطق روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کشاورزان، قالی‌بافان، هنرمندان صنایع دستی و کارگران فصلی است که در این صندوق یک سوم مبلغ حق بیمه توسط بیمه شده و دو سوم آن توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=15604