• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

تخلیه و بارگیری از بندر امام از ۳۴ میلیون تن گذشت/ موجودی کالای اساسی به ۵٫۷ میلیون تن رسید

  • کد خبر : 15535
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
تخلیه و بارگیری از بندر امام از ۳۴ میلیون تن گذشت/ موجودی کالای اساسی به ۵٫۷ میلیون تن رسید
مجموع تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی در 9 ماه ابتدای امسال به بیش از 34 میلیون تن رسید و میزان موجودی کالاهای اساسی در بندر امام همچنین در لنگرگاه و اسکله به بیش از 5 میلیون و 744 هزار تن می‌رسد.

به گزارش پرونده نیوز، بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره عملکرد ۹ ماهه بندر امام خمینی اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی در ۹ ماه ابتدای امسال بیش از ۳۴ میلیون تن بود که میزان صادرات با حدود ۵٫۵ میلیون تن رشد ۶ درصدی داشت. همچنین میزان تناژ تخلیه کالاهای اساسی به بیش از ۱۲ میلیون و ۱۷۱ هزار تن رسید و همچنین خروجی کالای اساسی از بندر امام بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۶ هزار تن بوده‌ است.

وی با اشاره به موجودی کالای اساسی در بندر امام تاکید کرد: میزان موجودی کالاهای اساسی در بندر امام همچنین در لنگرگاه و اسکله به بیش از ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار تن می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه تخلیه و بارگیری مواد معدنی و شیمیایی مجتمع بندری امام بدون احتساب صنایع همجوار ۲۳ درصد افزایش یافت، گفت: در ۹ ماه ابتدای امسال بیش از ۴ میلیون و ۲۸۴ تن مواد معدنی و شیمیایی از مجتمع بندر امام تخلیه و بارگیری شده که رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین بیش از یک میلیون و ۵۵۸ هزار تن فراورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی تخلیه و بارگیری شد که در عملیات بندری این بخش هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی حاصل شد.

آقایی درباره عملکرد ترانشیپی از این بندر ادامه داد: در مدت زمان مذکور از این مجتمع بندری میزان ترانشیپ با رشد ۳۲ درصدی به حدود ۱۳۳ هزار تن رسید. همچنین میزان کاپوتاژ با احتساب عملکرد صنایع همجوار و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام بیش از ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار تن بود که این عملیات هم با رشد ۱۸ درصدی همراه بود.

وی گفت: در ۹ ماه اول امسال عملکرد تخلیه و بارگیری حمل جاده‌ای در کالاهای معدنی، شیمیایی و متفرقه با ۲۲ درصد در تناژ و همچنین عملکرد تخلیه و بارگیری حمل ریلی در کالاهای کانتینری، نفتی و متفرقه با رشد ۵۷ درصد به تناژ ۴۴۶٫۳۰۰ تن رسیده و رشد ۶۶ درصدی در تعداد واگن‌های حمل کننده بار بندر مجمتع امام همراه بود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=15535