• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1

بهینه سازی موتورخانه‌ها ۳۰ درصد مانع از اتلاف انرژی و سوخت می‌شود

  • کد خبر : 13653
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
بهینه سازی موتورخانه‌ها ۳۰ درصد مانع از اتلاف انرژی و سوخت می‌شود
درحالی که مصرف گاز در بخش خانگی سهمی یک سومی از گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص می‌دهد‏، به گفته مسئولین شرکت ملی گاز ایران، بهسازی موتورخانه‌ها تا ۳۰ درصد می‌تواند مانع از اتلاف انرژی و مصرف سوخت در این بخش شود.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، فقط در سطح استان تهران بطور متوسط روزانه ۹۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود که این رقم با کاهش هر درجه‌ای دمای هوا، تا ۵ میلیون افزایش می‌یابد.

در عین حال همین مشترکان تهرانی با توجه به واقع شدن در اقلیم سه، در طول سال ۲۰۰۰ متر مکعب مصرف گاز دارند که ۱۲۰۰ متر مکعب آن مربوط به فصول سرد سال است.

موتورخانه‌ها به عنوان یکی از نقاط مهم در اتلاف انرژی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند و در صورت فرسوده بودن، مصرف گاز بالایی دارند.

در همین ارتباط شرکت گاز استان تهران در طرحی رایگان برای مشترکان، برای مدیریت مصرف شهروندان، اقدام به عایق بندی تاسیسات، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیر کرده است.

بهسازی موتور خانه به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار در مصرف بهینه گاز، علاوه بر اینکه امکان توزیع پایدار و مستمر این نعمت الهی و برخورداری هم میهنانمان را فراهم می‌کند، کاهش گاز بهای مشترکان را در پی دارد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=13653