• امروز : دوشنبه - ۳ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - جماد ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 23 December - 2024
4

استراتژی بانک ایران زمین برای رسیدن به اهداف از پیش‌تعیین شده

  • کد خبر : 13008
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
استراتژی بانک ایران زمین برای رسیدن به اهداف از پیش‌تعیین شده
بانک ایران زمین در کنار ارائه خدمات بانکی و مالی علاوه بر اینکه موتور توسعه اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد از طریق استراتژی مسئولیت اجتماعی می‌تواند تصویر مثبتی نسبت به برند خود ایجاد و با ارائه فعالیت‌های مبتنی بر بانکداری مدرن و پرداخت وام های تکلیفی عملکرد اقتصادی خود را بهبود بخشد.
به گزارش پرونده نیوز و به نقل از  رصد بورس، چشم‌انداز ترسیم شده برای بانک ایران زمین با بررسی عملکرد آن در صنعت بانکداری ایران اسلامی، نمایانگر یک تحقق رویا نیست بلکه نشان از همت و تلاش کارکنان یک مجموعه دارد که تلاش خود را در جهت دستیابی به اهداف از پیش‌تعیین شده دارند. تلاشی که با برگزاری همایش‌ها و آموزش‌های مورد نیاز، نتیجه‌ای غیر از رضایت مشتریان این بانک در بر نداشته و همچنان پیگیری چالش‌های پیش‌رو برای مدیران این بانک از شعب و کارکنان در جهت بهینه‌تر شدن این فرایند را در نشست‌های رو در رو با مدیریت مشاهده می‌کنیم.

بانک ایران زمین اهداف خود را متمرکز بر حمایت مالی از بخش‌های صنعتی، اقتصادی و معیشتی ملت ایران نموده است. اهدافی که اقدامات و برنامه‌های مدیریتی را برای توسعه اقتصادی و تامین منابع مالی اقشار کم‌درآمد برای دستیابی به اشتغال، معیشت، تولید و خصوصا ایده‌های پیشران شرکت های دانش بنیان را در دستور کار کارکنان مجموعه بانک ایران زمین قرار داده است.
بررسی عملکرد سود فصلی صنعت بانکداری نشان می دهد این صنعت در تابستان به سود ۱۱،۸۲۷ میلیارد تومانی دست یافته در حالی که سودآوری آن در فصل بهار زیان ۷۳۳ میلیارد تومانی بوده است. این صنعت در تابستان ۱۴۰۰ زیان ۴،۸۸۶ میلیارد تومانی را تجربه نموده بود ولی تابستان متفاوتی را امسال رقم زد.
عملکرد سودآوری «وزمین» در فصل تابستان سال جاری با تحقق سود ۷۵۰۶ ریالی برای سهامداران خود نمایانگر رشد ۲ درصدی در مقایسه با تابستان گذشته بوده است.
بر همین اساس، بانک ایران زمین با هدف افزایش مشتری مداری و ارائه خدمات متمایز، اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را همانند سایر بانک‌ها در اولویت کاری خود قرار داده تا جایی که از ابتدای سال جاری تا نیمه اول شهریورماه، در مجموع تعداد ۱۲۱۴ عدد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری در مجموع به مبلغ ۱۱۶۲ میلیارد ریال به متقاضیان اعطا کرده که نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه ۳۸۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
علاوه بر این اهداف و استراتژی های بانک ایران زمین در راستای حمایت و آموزش کارکنان در جهت مشتری‌مدار و رضایت مشتریان قرار داده شده و در این مسیر برنامه‌ها و طرح‌هایی را با توجه به فضای فناورمحور بودن جهان در عرصه مالی و اقتصاد بنیان گذاشته است.
مدیرعامل بانک ایران زمین، معتقد است که سرمایه اصلی بانک ایران زمین روحیه تیمی همکاران در اجرای اهداف بانکداری دیجیتال است. به همین منظور بانک ایران زمین با هدف ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مشتریان، روسای شعب را به عنوان ناظر در اجرای دقیق این موضوع توسط کارکنان قلمداد می‌کند.
بانکداری مدرن از جمله مباحثی است که بانک ایران زمین طی سال های اخیر با تامین زیرساختهای لازم، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه و سعی کرده با پیاده سازی تجربه مشتری گامی مهم در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان بردارد. عمده مزایای بانکداری نوین برای مشتریان عبارت راحتی فرآیندها، ریسک کمتر، بدون محدودیت زمانی است و برای بانک‌ها حذف کار‌های تکراری، گسترش صنعت بانکداری، صرفه جویی در مصرف کاغذ، مستند سازی، نظارت است.
بانک ایران زمین، یکی از بانک های موفق در سالهای اخیر بوده که با پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان (تعمیق در روش های اسلامی در فردای بانکداری) ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند .

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=13008