• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4

خرید هفت و نیم میلیون تن گندم در کشور

  • کد خبر : 12413
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
خرید هفت و نیم میلیون تن گندم در کشور
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: هفت و نیم میلیون تن گندم امسال از گندمکاران کشور خریداری شد.

به گزارش پرونده نیوز و به نقل خبرگزاری صدا و سیما، فرامک عزیزکریمی روز چهارشنبه در کارگاه نشست معاونین تولیدات گیاهی که در شرکت کمباین سازی اراک برگزار شد، افزود: این محصولات به ارزش ۸۳۰ هزار میلیارد ریال امسال به صورت تضمینی از کشاورزان در سطح کشور خریداری شد.

وی ادامه داد: این کارگاه آموزشی در راستای کاهش ضایعات محصولات زراعی برگزار شده و نوسازی و بهسازی کمباین‌ها یک تا یک و نیم درصد کاهش ضایعات این محصولات را به همراه دارد.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که ۸۰ تا ۹۰ میلیون تن معادل ۷۰ درصد این تولیدات را محصولات زراعی تشکیل می‌دهند.

عزیزکریمی افزود: ۲۵ میلیون تن این محصولات غلات شامل گندم، برنج، ذرت و تمامی غلاتی است که برداشت آنها توسط کمباین انجام می‌شود و بیش از ۹۰ درصد این کمباین‌ها در داخل کشور تولید می شوند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد کمباین های ساخت داخل در کارخانه کمباین سازی اراک تولید می‌شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=12413