• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

لزوم نوسازی صنعت داروسازی

  • کد خبر : 11235
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
لزوم نوسازی صنعت داروسازی
هفتمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) امسال با شعار ” نوسازی صنعت داروسازری“ در مصلای امام خمینی (ره) برپا شد.
به گزارش پرونده نیوز و نقل از  خبرگزاری صدا و سیما؛ صنایع دارویی ما پس از سال‌ها فعالیت مستمر، نیاز به نوسازی در حوزه تجهیزات و ماشین آلات دارند تا هم کیفیت تولید ارتقاء یابد و هم امکان تولید دارو‌های جدید میسر شود.
مجید طبسی مدیر عامل یکی از شرکت‌های داروسازی دراین باره می‌گوید: کارخانه‌های داروسازی کشور اغلب یا قبل از اتقلاب تاسیس شده اند و یا در دهه اول انقلاب، بیش از ۳۰ سال از عمر کاری آن‌ها می‌گذرد و برای همیننیاز است که این صنعت بازسازی شود.
ماشین آلات قدیمی باعث شده هزینه‌های تولید در این صنعت افزایش یابد ضمن اینکه سرعت تولید را کاهش داده است.
مسعود قادر مدیر تولید یک شرکت داروسازی گفت: این صنعت نیاز به یک بازنگری اساسی دارد، زیرا هزینه‌های تولید افزایش یافته است و از طرفی امکان تولید محصولات جدید وجود ندارد، ما نیاز داریم تا دستگاه‌های جدید وارد خطوط تولید شوند.
دانش و فناوری تولید برخی از ماشین آلات صنابع دارویی در داخل کشور وجود دارد و برخی دیگر را باید از طریق واردات تامین کنیم.
آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران فارما گفت: ما باید هم بر تولید دارو‌های پیشرفته تمرکز کنیم و هم سطح فناوری و ماشین آلات این صنعت را ارتقاء دهیم. صادرات سالانه در صنعت دارو حدود ۵۰ میلیون دلار است و این امکان وجود دارد که صادرات در این صنعت تا دو میلیارد دلار افزایش یابد.
برای واردات ماشین آلات مورد نیاز این صنعت باید دولت سازو کار حمایتی لازم را تعیین و اجرا کند.
علی گودرزی مدیرعامل یک شرکت داروسازی در اینباره گفت: دولت می‌تواند از طریق بانک‌ها با ارائه تسهیلات کم بهره به شرکت‌های داروسازی کمک کند تا نقدینگی مورد نیاز برای واردات تجهیزات را فراهم کنند، از طرفی در تعرفه‌های گمرگی برای واردات ماشین آلات هم باید بازنگری شود تا هزینه‌های تمام شده کاهش یابد.
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=11235