• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

بیش از ۶۳ هزار نفر از خدمات امدادی هلال بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 9948
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
بیش از ۶۳ هزار نفر از خدمات امدادی هلال بهره‌مند شدند
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: از ابتدای شهریور بیش از ۶۳ هزار زائر اربعین از خدمات امدادی هلال‌احمر در داخل کشور بهره‌مند شده‌اند و بیش از ۳۲ هزار زائر هم در قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر اسکان یافته‌اند.

به گزارش پرونده نیوز، یعقوب سلیمانی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات امدادی به زائران اربعین ادامه دارد، افزود: از روز اول شهریور تا پایان روز گذشته ۱۸ شهریور یک هزار و ۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت امدادی در محور‌های مواصلاتی کشور، مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین را پوشش داده‌اند.
سلیمانی گفت: ۱۲ قرارگاه ارائه خدمات در مرز‌های کشور راه‌اندازی شده است و با توجه به استقبال بی‌نظیر زائران از مراسم اربعین، ۱۶ اردوگاه اسکان اضطراری هم در مرز‌ها برپا شده است. علاوه بر این ۱۹ فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در مراسم اربعین حسینی فعال هستند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در مدت زمان یاد شده ۶۳ هزار و ۲۶۰ نفر به اردوگاه‌های هلال‌احمر در مرز‌ها مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۲۲۹ نفر اسکان داده شده اند.
سلیمانی با اشاره به درمان سرپایی ۲۱ هزار و ۱۸۴ زائر گفت: ۶۱۲ زائر نیز با همکاری نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۹ هزار و ۲۳۵ زائر از خدمات آزمایش قند و فشار خون بهره‌مند شدند و ۶ هزار و ۳۹۰ ماسک، یک هزار و ۲۰ مایع ضد عفونی کننده، هفت هزار و ۸۹۶ بطری آب معدنی، پنج هزار و ۳۵۰ قرص نان و ۹۶۰ عدد کنسرو بین زائران توزیع و حدود ۷۴۰ چادر نیز برپا شد.
لازم به ذکر است که در این مدت ۲۴ هزار و ۲۲۰ رسانه آموزشی میان زائران شرکت کننده در مراسم راهپیمایی اربعین توزیع و بیش از ۲۳ هزار مورد آموزش چهره به چهره نیز به زائران ارائه شده است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9948