• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2
سخنگوی وزارت صمت در گفتگو با پرونده نیوز؛

سهم ۱۰ درصدی خودرو‌های فرسوده از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو / خودروهایی که نتوانند دوبار معاینه فنی بگیرند

  • کد خبر : 9832
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
سهم ۱۰ درصدی خودرو‌های فرسوده از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  / خودروهایی که نتوانند دوبار معاینه فنی بگیرند
سخنگوی وزارت صمت گفت: طبق قانون بودجه، ۱۰ درصد عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به خودروهای فرسوده تعلق دارد، به دلیل اینکه در دوره قبل نتوانستیم به آن عمل کنیم در این دوره ۱۰ درصد اضافه کردیم.

امید قالیباف در گفتگو با پرونده نیوز اظهار کرد: طبق قانون جدید خودروهایی که نتوانند دو بار معاینه فنی بگیرند، شامل فرسودگی خودرو می‌شوند. طبق بند ۳ قانون بودجه ۱۰ درصد طرح  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را باید به خودروهای فرسوده اختصاص دهیم. در دوره قبل به دلیل آن که میخواستیم بازار آرام شود و تنظیم بازار انجام بدهیم نتوانستیم خودروهای فرسوده را به آن اضافه کنیم که در این مرحله جبران و ۱۰ درصد به آن اضافه کردیم و در نهایت ۲۰ درصد (۱۰ درصد مرحله دوم و ۱۰ درصد مرحله سوم) از ظرفیت خودرو‌های مشمول قرعه کشی، به این طرح اختصاص می‌یابد.

لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند از امروز (چهارشنبه، ۱۶ شهریور) تا روز جمعه (۱۸ شهریور) به‌ مدت سه روز و ۲۴ ساعته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اقدام به ثبت‌نام کنند.

گفتنی است که در سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص نزدیک به ۶۰ هزار خودرو عرضه  می‌شود که ۵۰ درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح جوانی و ۲۰ درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به نشانی https://sale.iranecar.com مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9832