• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد:

کنترل غیرمحسوس فروشندگان موادمخدر در اطراف مدارس 

  • کد خبر : 9739
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کنترل غیرمحسوس فروشندگان موادمخدر در اطراف مدارس 
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کنترل نامحسوس توزیع‌کنندگان و فروشندگان موادمخدر در شعاع مناسب مدارس سراسر کشور با هدف پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان خبر داد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسکندر مؤمنی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست «پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی، اشتغال بهبودیافتگان» در جمع خبرنگاران افزود: اکنون میانگین سن اعتیاد در کشور ٢۴ سال و در دنیا ١٩ سال است.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه اعتیاد نیز با اولویت پیشگیری  انجام شده و یک تفاهم‌نامه روز گذشته با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین توافقی با وزارت آموزش و پرورش امروز سه‌شنبه برای همکاری با این نهاد و توسعه طرح یاری‌گران زندگی انجام شده است.

مؤمنی با اشاره به ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش گفت: یک میلیون معلم و ١۶ میلیون دانش‌آموز در این زمینه می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. در طرح یاری‌گران زندگی، مدرسان و معلمان با آخرین مباحث و موضوعات مربوط به اعتیاد آشنا شده و خطرات این حوزه را به دانش‌آموزان یادآوری می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به آموزش اولیا و مربیان براساس این طرح، خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان، معلمان آینده نیز مباحث لازم در حوزه اعتیاد را آموزش دیده و آسیب‌های اجتماعی در این مقوله، خطرات و چگونگی پیشگیری از این معضل اجتماعی را متذکر می‌شوند.

مؤمنی با اشاره به تولید محتوا در این زمینه در سامانه شاد ادامه داد: معلمان به عنوان بستر این برنامه و نیز والدین و خانواده‌ها با موضوعات پیشگیرانه نیز آشنا و موضوعات مربوطه را انتقال می‌دهند.

وی تأکید کرد: این برنامه با اهتمام وزیر آموزش و پرورش کشور در داخل مدارس گسترش یافته و در خارج از محیط آموزشی نیز با مشارکت و همکاری پلیس آگاهی، به‌صورت فیزیکی، توزیع‌کنندگان و فروشندگان موادمخدر در شعاع مناسب مدارس کنترل خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین با اشاره به کنترل‌های غیر محسوس در این خصوص از آغاز بازگشایی مدارس یادآور شد: اقدامات انتظامی در این برنامه می‌تواند نقش مهمی در مقابله و ساماندهی آسیب اجتماعی داشته باشد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9739