• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6
رئیس انجمن مرغ گوشتی در گفتگو با پرونده نیوز؛

کالابرگ الکترونیکی تنها راه حل رونق بازار مرغ

  • کد خبر : 9711
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
کالابرگ الکترونیکی تنها راه حل رونق بازار مرغ
رئیس انجمن مرغ گوشتی گفت: دولت با ارائه کالا برگ الکترونیک می تواند بازار مرغ را بهبود ببخشد و این کالای اساسی را به سفره مردم برگردانند.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با پرونده نیوز در خصوص بازار مرغ گوشتی اظهار کرد: کالا برگ الکترونیک تنها راهکار دولت است که می تواند با استفاده از آن به بازار رونق داده و زمینه را برای بازگشت مرغ به سفره مردم برگردانند.
وی افزود: در یک ماه گذشته عرضه وتقاضا به گونه‌ای بود که مرغ مازاد زیاد داشتیم و تولید کنندگان ضررهای زیادی متحمل شدند، قیمت تمام شده بیش از ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان است، درحالی که زیر ۳۰ تومن هم فروش رفت، اکنون شرایط بهتر شده حدود ۴۰ تا ۴۲ هزار تومن بفروش میرسد و با توجه به وعده های داده شده است. شرایط باید به گونه ای باشد که برای تولید کنندگان به صرفه باشد.
اسدالله نژاد در خصوص یارانه نهاده ای که دولت در اختیارشان گذاشت، گفت: یارانه ۴۲۰۰ هزار که تومانی گاهاً داده می شد که پانزدهم بهمن ماه آخرین آن بود و تولید کنندگان مطالبات زیادی از دولت دارند و آنها متعهد شدند که در سامانه بازارگاه برای تولید کنندگان قرار دهند.
رئیس اتحادیه مرغ گوشتی، بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد، سرانه مصرف کاهش پیدا کند و تولید و اشتغال پایین بیاید و مرغ از سفره مردم برود نبوده حمایت دولت بود با توجه به اینکه سرانه افزایش تولید و امنیت غذایی و اشتغال و صنعت تولید مرغ گوشتی به هم وابسته است، باید دولت سیاست های لازم را در این جهت انجام دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موردهایی دست خود تولید کننده است، برای بهتر شدن بازار آن هم اینکه هزینه تولید را کاهش بدهند و قیمت تمام شده آن را نسبت به قبل کمتر کنند و قیمت را بهسازی کنند، دولت هم می‌تواند در قالب تسهیلات و سیاست های درست و برنامه ریزی شدن راندمان کار را بالا ببرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9711