• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

فریب کاربران با آگهی استخدام و کار در منزل

  • کد خبر : 9670
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
فریب کاربران با آگهی استخدام و کار در منزل
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کاربران فضای مجازی مراقب آگهی‌های جعلی کار در منزل با کسب درآمد میلیونی توسط افراد کلاهبردار در فضای مجازی باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

به گزارش پرونده نیوز، سرهنگ «محسن محمودی» گفت: مشاهده می‌شود برخی افراد با مراجعه به پلیس فتا عنوان می‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی با آگهی‌های استخدام و کار در منزل با کسب درآمد بالا مواجهه می‌شوند که برای مشغول به کار شدن با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی ادامه داد: افراد جویای کار هوشیار باشند و خواسته‌های مجرمان سایبری از جمله واریز وجه برای ثبت‌نام، ارسال مدارک هویتی، در اختیار گذاشتن حساب بانکی و یا سایر حساب‌های کاربری را عملی نکنند.

سرهنگ محمودی گفت: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که هر آگهی استخدام و کار در منزلی که در سایت‌ها درج می‌شود را با دقت بررسی کرده و از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کنند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: کاربرانی که جویای کار در فضای مجازی هستند به هیچ عنوان مبالغی هر چند کم را برای هر عنوان به حساب آگهی دهندگان واریز نکنند چرا که افراد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی آنان نخواهند بود.

سرهنگ محمودی هشدار داد: پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با افرادی که از هر راه ممکن بخواهند هموطنان را مورد بزه قرار دهند با قاطعیت برخورد قانونی خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9670