• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبرداد:

کشف ۵۰۰ میلیارد ریال انواع پارچه قاچاق /بازگشت وسیله نقلیه به محل تصادف فوتی

  • کد خبر : 9633
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کشف ۵۰۰ میلیارد ریال انواع پارچه قاچاق /بازگشت وسیله نقلیه به محل تصادف فوتی
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۹۶۰ هزار متر پارچه خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش پرونده نیوز، سرهنگ هدایت بهرامی روز یکشنبه به خبرنگاران توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین موفق به کشف  محل دپوی و پارچه قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

وی افزود: در بازرسی های اولیه مشاهده شد مقادیر زیادی پارچه در محل موجود و کالاها قاچاق و فاقد اسناد مثبته گمرکی است و در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کالاهای کشف شده شامل تعداد ۱۶ هزار رول ( ۹۶۰ هزار متر) پارچه بوده که پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا موجب رونق تولید و کاهش بیکاری می َشود و از اهم وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

وجدان راننده وانت آرام نگرفت/ بازگشت وسیله نقلیه به محل تصادف فوتی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف منجر به فوت سواری متواری با عابر پیاده در محدوده زین الدین به سمت غرب قبل از خیابان استخر در ساعت ۰۴:۳۰ بامداد امروز خبر داد و از بازگشت راننده وانت پیکان به محل حادثه گفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب، سرهنگ علی همه خانی در خصوص این خبر گفت: به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه تصادف در  ساعت ۰۴:۳۰  صبح امروز  و در مسیر زین الدین به سمت غرب قبل از خیابان استخر، یکدستگاه  وانت پیکان به شدت با عابر پیاده برخورد می کند.

بهرامی افزود: پس از این حادثه عابر پیاده مذکر که قصد عبور از این محدوده را داشته بر اثر شدت ضربه وارده در محل حادثه فوت و راننده پس از دیدن این صحنه از محل حادثه متواری میگردد که بلافاصله پس از این حادثه عوامل پلیس بزرگراههای پلیس راهور فاتب در محل حضور یافتند و ضمن ایمن سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند.

وی گفت: اما در ساعت ۰۵:۱۰ راننده وانت پیکان که باعث  این حادثه گردیده بود به محل تصادف بازگشت و خود را به ماموران انتظامی و راهور  مستقر در محل معرفی نمود تا از عذاب  وجدان رهایی یابد.

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ توصیه نمود: در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی  و جرحی  و خدای ناکرده فوتی  در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی  با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نموده و پلیس را در جریان تصادف قرار دهند.

وی در خصوص مجازات فرار از صحنه حادثه ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت : هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود. که در این حادثه راننده وانت پیکان به محل تصادف بازگشت.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9633