• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
در گفتگو با پرونده نیوز مطرح شد؛

خریداران سهام پرسپولیس و استقلال هوادارانشان نیستند/ سرمایه گذاران بیشتر فروشنده هستند

  • کد خبر : 9622
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
خریداران سهام پرسپولیس و استقلال هوادارانشان نیستند/ سرمایه گذاران بیشتر فروشنده هستند
کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به رفتار سهامداران باشگاه های پرسپولیس و استقلال به راحتی می توان تشخیص داد که آنها هوادار نیستند.

مهدی حاجیوند، کارشناس در گفتگو با پرونده نیوز، در خصوص سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: ما تعریف درستی از هوادار نداریم، فقط این را می‌بینیم که هوادار بلیط خریداری می‌کند و در استادیوم فوتبال را تماشا می کند ، هر کدام از این دو باشگاه ادعا دارند،۴۰ تا ۵۰ میلیون هوادار دارند که من فکر می کنم اشتباه کرده اند. وقتی به هواداران نمی‌گویند که خرید سهام چه مزایایی دارد و آنها را توجیه نمی کنند! چگونه وارد بورس شده و سهام آنها را خریداری کنند؟ مشاهده می کنیم، افرادی که وارد این عرصه می شوند، حساب و کتاب می کنند و حتی حاضر نیستند، پول ناچیز پذیره نویسی را ضرر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهام استقلال بیشتر از پرسپولیس به فروش رفته است، سطح فروش این نمادها زیر سایه منفی بودن تابلو بازار سرمایه و تا حدودی هم  می‌تواند حتی تحت تاثیر برجام باشد. از طرفی چشم انداز روشن و فرهنگ سازی صورت نگرفته است و نتیجه آن این می شود که بیشتر افراد اقدام به فروش می کنند، با توجه به اهمیت سوددهی، این رفتار عادی است. در نماد پرسپولیس ۸ میلیون نفر فروشنده بودند و کسی خریدار نبود، بخشی از این سهام ها را حقوقی و خریداری کردند؛ اما منفی بودن تابلو بازار سرمایه باعث شده  جذابیتی برای خریداران نداشته باشد.

حاجیوند، در پایان در خصوص چگونگی موفقیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در خصوصی سازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه AFC الزام گذاشته است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند، بهترین کار واگذاری به بخش خصوصی از طریق بورس است؛ اما باید زیرساخت باشگاه ها اصلاح شود و دوران گذار ۲ تا ۵ سال را طی کند و انتقال به بخش خصوصی انجام پذیرد. در حال حاضر فقط ۱۰ درصد سهام باشگاه وارد بورس شده است و دولت آبان فرصت گرفته که مابقی آن را واگذار کند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9622