• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7
معاون اقتصادی بانک مرکزی خبر داد:

انتشار اوراق ودیعه ۲ ساله با هدف کنترل تورم

  • کد خبر : 956
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
انتشار اوراق ودیعه ۲ ساله با هدف کنترل تورم

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده”به نقل از ایرنا- معاون اقتصادی بانک مرکزی از پیشنهاد این بانک برای انتشار اوراق ودیعه با سررسید ۲ ساله به منظور مدیریت رشد نقدینگی و کنترل تورم خبر داد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای مدیریت رشد نقدینگی و کنترل تورم در نظر دارد اوراق ودیعه با […]

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “پرونده”به نقل از ایرنا- معاون اقتصادی بانک مرکزی از پیشنهاد این بانک برای انتشار اوراق ودیعه با سررسید ۲ ساله به منظور مدیریت رشد نقدینگی و کنترل تورم خبر داد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای مدیریت رشد نقدینگی و کنترل تورم در نظر دارد اوراق ودیعه با سررسید ۲ ساله منتشر کند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بانک مرکزی، پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار برای بررسی و اخذ مصوبه لازم طرح خواهد شد و هر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال انتشار اوراق ودیعه، رشد پایه پولی و نقدینگی را به میزان ۲.۸ واحد درصد کاهش خواهد داد.

قربانی همچنین توضیح داد: ابعاد فقهی انتشار اوراق یاد شده، قبلاً در شورای فقهی بانک مرکزی به تصویب رسیده و در مهر سال ۱۳۹۷ نیز مجوز قانونی لازم از شورای عالی هماهنگی اقتصادی اخذ شده است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=956

برچسب ها