• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

مشکلات پرستاران را پیگیری می‌کنم

  • کد خبر : 9481
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
مشکلات پرستاران را پیگیری می‌کنم
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه به دلیل زحمات و جانفشانی پرستاران در بخش‌های مختلف مراکز و بیمارستان‌های کشور قادر به قدردانی از زحمات این قشر نیستیم، گفت: مشکلات پرستاران را تا جایی که امکان حل آنها وجود داشته باشد، پیگیری می‌کنم.

به گزارش پرونده نیوز، انسیه خزعلی عصر چهارشنبه در دیدار با پرستاران، آنان را به فرموده مقام معظم رهبری مدافعان سلامت نامید و اظهار داشت: قادر نیستیم که از زحمات و جان فشانی که در عرصه انواع بیماری‌ها از جمله در دوران ویروس کرونا داشته‌اید قدرددان واقعی زحمات شما در عرصه سلامت باشیم و این نشست‌ها برای بیان این است که ما به زحمات شما وقوف داریم.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا نشان دادید که در این عرصه چه تلاش‌هایی برای نجات جان بیماران مبتلا به این ویروس انجام دادید، اضافه کرد: شما به عنوان مدافع سلامت به صورت شبانه‌روزی در این زمینه تلاش کردید و حتی تعدادی از پرستاران مبتلا شده به این ویروس نیز شهید شدند.

خزعلی افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قدرت اجرایی ندارد؛ اما می‌تواند در راستای اصلاح آیین نامه و برخی دستورالعمل‌ها اقداماتی را انجام دهد و از مدافعان سلامت حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات شما را شنیدم، تاکید کرد: برای بحث کمبود نیرو به عنوان یکی از مشکلات جدی پرستاران و موضوع تعرفه‌گذاری خدمات این قشر اقدام خواهم کرد.

معاون ریاست جمهوری امور زنان و خانواده گفت: اینکه تعداد نیروهای پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور کم است، شکی در آن نیست اکنون ظرفیت‌ پزشکی اضافه شده اما تا به میدان وارد شود زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: باید دوره‌های مهارتی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط برگزار شود تا با این اقدام بخشی از مشکلات حوزه پرستاری مطرح کردند.

پرستاران در این نشست نیز مشکلات متعددی از جمله کمبود نیروی پرستار در بخش‌های مختلف درمانی و بیمارستانی، تعداد شیفت‌های کاری بالا، پایین بودن حقوق، استرس بالای شغل پرستاری، عدم مشمولیت پرستاران از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، نبود قانون حمایتی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری، نبود مهدکودک برای مادران پرستار دارای فرزند خردسال و برخی دیگر از مشکلات را مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9481