• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

همکاری‌های پلیس و قوه‌قضائیه در زمینه متهمان بین‌المللی

  • کد خبر : 9478
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
همکاری‌های پلیس و قوه‌قضائیه در زمینه متهمان بین‌المللی
رئیس پلیس بین‌الملل فراجا با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه مشترک امور بین‌الملل قوه قضائیه و پلیس بین‌الملل گفت: هدف پلیس بین‌الملل فراجا تلاش برای ناامن کردن تمامی کشور‌ها برای متهمان بین‌المللی است.

به گزارش پرونده نیوز، سردار «هادی شیرزاد» در دیدار با «کاظم غریب‌آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و ارائه گزارشی از ماموریت‌های محوله پلیس بین‌الملل فراجا بر ضرورت شناخت محور‌های مشترک و توسعه همکاری‌های بیشتر بین دو طرف تاکید کرد.

وی از آمادگی پلیس بین الملل فراجا برای همکاری با قوه قضائیه به ویژه امور بین الملل و ستاد حقوق بشر برای ردیابی و شناسایی متهمان بین المللی خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و پلیس بین‌الملل فراجا تمام سعی ما بر این است هیچ متهمی در هیچ جای دنیا نتواند ازدست قانون فرار کند.

سردار شیرزاد با اشاره به توانمندی‌های پلیس بین الملل و کارکرد موثر بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل، گفت: این بانک‌ها حاوی اطلاعاتی از کشور‌های مختلف در حوزه جرایم متفاوت است که برای کشور‌های عضو سازمان اینترپل به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

تعامل سازنده قوه قضائیه و پلیس بین‌الملل فراجا

در ادامه این ملاقات «کاظم غریب آبادی» نیز ضمن درود به روان پاک شهدا به ویژه شهدای عرصه امنیت خاطرنشان کرد: تشریک مساعی و تعامل سازنده قوه قضائیه و پلیس بین‌الملل می‌تواند بستری مناسب برای گشایش عرصه‌ها و ابتکارات در حوزه دیپلماسی قضائی پلیسی باشد که ثمره عملی آن در جامعه نمایان شود.

وی افزود: همکاری مشترک قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل فراجا با استفاده بهینه از ظرفیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی خارج از کشور به طور قطع می‌تواند به منظور پیگیری جرایم سازمان یافته، اقتصادی و تروریستی راهگشای دستگاه قضا و پلیس باشد.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، آشنایی با قوانین، مقررات و رویه‌های قضائی کشور‌های مختلف جهت سرعت بخشیدن در برخورد با جرایم بین‌المللی را ضروری دانست.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9478