• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7

مقررات جدید برای صندوق ضمانت صادرات

  • کد خبر : 9441
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
مقررات جدید برای صندوق ضمانت صادرات
رئیس سازمان توسعه تجارت: صندوق ضمانت صادرات ایران مکلف شده است با امضاء قرارداد با صندوق‌های متناظر خود در همه کشور‌های هدف، صادرات را تضمین کند.

به گزارش پرونده نیوز، علیرضا پیمان پاک در نشست با مدیران شرکت‌های بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی با موضوع «راهکار‌های استفاده حداکثری از بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری روسیه» گفت: صندوق ضمانت صادرات از این پس درباره صادرات به شیوه گشایش اعتبار اسنادی که برای واردات انجام می‌شود، عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره برنامه‌ها برای حضور ایران در بازار روسیه هم گفت: در حوزه لوازم خانگی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار مشارکت مالی با طرف روسی در حال انجام است تا نشان های معتبر ایرانی جایگزین نشان های اروپایی شود.

پیمان پاک افزود: روسیه، ایران را یکی از بهترین مسیر‌های پیش روی خود می‌داند؛ لذا گسترش مناسبات تجاری و صنعتی با فعالان اقتصادی کشورمان، برگزاری رویداد‌هایی همچون بزرگترین نمایشگاه خودرویی تاریخ ایران در خارج از کشور و افزایش کمی و کیفی هیأت‌های تجاری دو کشور در تاریخ مناسبات ایران و روسیه بی‌سابقه است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه با توجه به ظرفیت و فرصت‌های موجود به ۱۰۰ فروند کشتی تجاری به منظور بهره برداری از وضع موجود و موقعیت‌های رو به توسعه پیش رو نیاز داریم، گفت: سازمان توسعه تجارت برای خرید پنج فروند کشتی تجاری توسط بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی به منظور ایجاد خط کشتیرانی و حضور مناطق آزاد در هیأت‌های تجاری آمادگی دارد.

افزایش ۱۵۰ درصدی صادرات و واردات از منطقه آزاد انزلی
عیسی فرهادی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در بخش واردات و صادرات از مبادی منطقه آزاد انزلی افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم، گفت: این آمار قابل افزایش است. وجود دو بندر انزلی و کاسپین با ظرفیت ۹ میلیون تن و حضور ۱۶۰ کارخانه فعال در شهرک صنعتی ظرفیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی را به چند برابر افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9441