• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6

صدور قبوض برق تا ۱۵ میلیون تومانی برای مشترکان بدمصرف

  • کد خبر : 9435
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
صدور قبوض برق تا ۱۵ میلیون تومانی برای مشترکان بدمصرف
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از صدور قبوض برق تا ۱۵ میلیون تومان برای برخی از مشترکان بدمصرف خبر داد.

به گزارش پرونده نیوز، کامبیز ناظریان امروز در نشستی با خبرنگاران گفت: تعداد این مشترکان که بیشتر ساکن مناطق ویلانشین شمال تهران و یا صاحبان منازل بزرگ (پنت هاوس) هستند حدود ۴۰۰ مشترک می شود.

وی افزود: این قبوض مربوط به تیر و مرداد است و بر اساس قانون, تعرفه برق این مشترکان براساس سه و نیم برابر قیمت تمام شده برق, دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: امسال تمرکز ما بر کنترل و اعمال محدودیت بر مشترکان پرمصرف اداری بود و محدودیت های قطع چند ساعته برق شامل مشترکان پرمصرف خانگی نشد.

ناظریان تصریح کرد: امسال تابستان بالغ بر ۵۳۵۰ مگاوات نیاز مصرف برق شهر تهران بدون خاموشی تامین شد و این عدد در مقایسه با سال قبل بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال قبل به میزان ۲۵۰ مگاوات خاموشی داشتیم اما امسال با وجود اینکه ۴۰۰ مگاوات برق بیشتر تامین کردیم اما خوشبختانه قطعی برق نداشتیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: امسال , تغییر ساعات اداری و همچنین اعمال مصوبه کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق اداره های دولتی و نهادهای عمومی موجب کاهش ۲۰۰ مگاواتی برق در این بخش ها شد .

وی افزود: امسال در شهر تهران با ورود مولدهای برق ” خود تامین “که در برخی ساعات به بیش از هزار دستگاه می رسید حدود ۱۵۰ مگاوات از میزان مصرف برق کاسته شد که در مجموع عدد کل صرفه جوئی شده به حدود ۶۰۰ مگاوات رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: هم اکنون میزان مصرف تهران در مقایسه با مرداد حدود هزار مگاوات کمتر شده است.

وی همچنین تصریح کرد: کل اداره های دولتی و عمومی تهران مجهز به کنتور هوشمند برق شده اند که به راحتی قابل رصد و کنترل می باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: امسال حدود ۳۰۰ اداره , نهاد عمومی و یا سازمان دولتی که مصرف برق خود را کاهش ندادند شامل قطعی چند ساعته برق شدند.

وی تصریح کرد: امسال حدود ۱۵ میلیون پیامک با مضمون کاهش مصرف برای مشترکان ارسال شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: تا پایان امسال در تهران ۱۰ مگاوات برق از طریق نیروگاههای خورشیدی و تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰۰ مگاوات , وارد شبکه سراسری برق خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای طرح های نیروگاه های خورشیدی بیشتر از محیط اداره های دولتی و فضای سبز نهادهای عمومی استفاده خواهد شد.

ناظریان افزود: در مدیریت بار شبکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار نیروی متخصص , شبانه روزی فعالیت داشته اند.

وی همچنین گفت: ۸۰ درصد مشترکان شهر تهران کمتر از الگوی مصرف و یا بسیار نزدیک به مرز الگوی مرز قرار دارند و ۳۵ درصد بیش از الگوی تعیین شده، برق مصرف می کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: بیش از ۲ میلیون مشترک شهر تهران در سال ۱۴۰۱ با مدیریت مصرف برق مشمول دریافت پاداش بر روی قبوض خود شده اند و قبض برق بیش از نیم میلیون مشترک با رقم ریالی صفر(رایگان) صادر و امسال بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف به مشترکان شهر تهران پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: بهره برداری از ۲۰ طرح دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار این شرکت قرار دارد و همچنین به مناسبت هفته دولت، طرح های بهینه سازی و توسعه شبکه برق پایتخت به ارزش بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۴۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در شهر تهران کشف و ضبط شده است که این تعداد موجب تحمیل شدن حدود ۱۸ مگاوات بر شبکه برق می شد که تعداد آنها با احتساب سال ۹۹ تاکنون به ۲۲ هزار و ۹۱۶ دستگاه می رسد که جریمه اعمالی بر آنها حدود ۲۱ میلیارد تومان می شود.

وی گفت: در تهران تاکنون مجوز بهره برداری برای هیچ دستگاه مجاز رمز ارز صادر نشده است.

ناظریان گفت: شهروندان تهرانی روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۱۲ , می توانند مستقیم با مدیرعامل یا مدیران ارشد این شرکت، تلفنی و بی واسطه، صحبت و مسائل و مشکلات خود را در حوزه برق، مطرح و پیگیری کنند.

وی افزود: با راه اندازی بزرگ ترین سامانه پاسخگویی حوادث کشور در حوزه برق، ظرفیت پاسخگویی به مشترکان برق شهر تهران ۲ برابر شده و امکان پاسخگویی هوشمند به بیش از یک میلیون تماس در شبانه روز ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: امسال برای پایداری شبکه حدود ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و همچنین هزار و صدمین پست برق تهران وارد مدار شد.

وی گفت: شهر تهران دارای حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک خانگی است که بالغ بر ۶ درصد این مشترکان یعنی حدود ۲۰۰ هزار مشترک، ماهانه بیشتر از ۶۰۰ کیلووات ساعت , برق مصرف می کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: هم اکنون کل ۷ هزار کیلومتر شبکه هوائی تهران بزرگ به خطوط و کابل های خود نگهدار تبدیل, که این موضوع علاوه بر پایداری شبکه برق , موجب کاهش موارد سرقت از انها هم شده است.

ناظریان گفت: تغییر جنس تجهیزات برق از فلز به کامپوزیت, افزایش گشت های ویژه و شبانه , شناسائی مناطق سرقت خیز و مال خرها با همکاری ” فراجا ” از جمله علل کاهش سرقت در چند ماه گذشته است .

وی افزود: در نیمه نخست امسال حدود ۵ هزار مورد سرقت داشته ایم که خسارت ناشی از آن حدود ۴ میلیارد تومان براورد می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از هموطنان خواست هنگام مشاهده سرقت یا موارد ناشی از صدمه زدن به تجهیزات برق, موارد را به سرعت به سامانه ۱۲۱ اطلاع دهند.

کامبیز ناظریان همچنین از کاهش تلفات شبکه برق تهران بزرگ خبر داد و گفت: میزان تلفات تهران هم اکنون به کمتر از ۶ درصد رسیده است که این میزان در کشور یک حدنصاب است و حتی این موفقیت در کاهش تلفات را در جهان می توان با کشورهای توسعه یافته مقایسه کرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=9435