• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز:

نیازمند کمک بنیاد برکت در تکمیل مدارس نیمه تمام هستیم

  • کد خبر : 8939
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
نیازمند کمک بنیاد برکت در تکمیل مدارس نیمه تمام هستیم
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در ساخت مدارس هنوز ۲,۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت نشده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در ساخت مدارس هنوز ۲,۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت نشده است.

‌به گزارش پرونده نیوز ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در آئین افتتاح ۱۵۰ مدرسه بنیاد برکت با بیان اینکه خیرین از دیرباز همواره اقدامات خیرخواهانه داشته اند، افزود: در سال ۱۳۳۷ اولین بار اقدامات خیرخواهانه خیران نظام مند شد و در همان سال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه جمع شد که این مبلغ به ۴ هزار میلیارد توما در سال گذشته رسید.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: در سال گذشته برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در ساخت مدارس ۵ هزار میلیارد تومان توسط دولت تعهد داده شده بود که ۲,۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی هنوز پرداخت نشده است.

قفلی با بیان اینکه اگر این وضع ادامه پیدا کند نیاز به مدارس دو شیفته خواهیم داشت، اظهار کرد: از تهران خیر داریم، زمین نداریم. آقای زاکانی باید به ما حداقل ۱۰۰ زمین بدهد یا در منطقه ۲۲ تهران با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مواجه ایم و به ۳۰۰ مدرسه نیازمندیم که تنها ساخت ۱۰۰ مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم مهارت آموزی دانش آموزان گفت: بسیاری از دانش آموزان بعد از مقطع ابتدایی از تحصیل انصراف می‌دهند، این موضوع نیاز ما به احداث هنرستان و مراکز مهارت آموزی را نشان می‌دهد. فرزندان ما با تئوری خواندن به جایی نرسیدند ما رایزنی‌هایی داشتیم که در کنار شهرک‌های صنعتی هنرستان‌ها را ایجاد کنیم و مراکز مهارت آموزی در سرتاسر کشور گسترش یابد. تمامی این طرح‌ها که با همکاری سازمان نوسازی مدارس در حال پیگیری است نیازمند تخصیص اعتبار است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=8939