• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران:

عده‌ای که منافعشان از دخانیات به خطر افتاده نمی‌گذارند کار کنیم

  • کد خبر : 8620
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
عده‌ای که منافعشان از دخانیات به خطر افتاده نمی‌گذارند کار کنیم
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: تا دیروز عده‌ای از دخانیات ثروت اندوزی می‌کردند که منافع آنها قطع شده است و آنها نمی‌گذارند کار کنیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: تا دیروز عده‌ای از دخانیات ثروت اندوزی می‌کردند که منافع آنها قطع شده است و آنها نمی‌گذارند کار کنیم.

به گزارش پرونده نیوزمحمد شیخان در اولین نشست شورای مدیران شرکت دخانیات ایران در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب گفت: در یک دهه گذشته شعارهای نامگذاری شده با اقتصاد و حرکت جهادی گره خورده است. امروز نخستین شورای مدیران را در سالن تولید برگزار کردیم که این پیام را صادر کنیم که تولید راهبرد اساسی شرکت دخانیات است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما موظف به تقویت تولید هستیم، گفت: اگر تولید افزایش یابد سهم ما از بازار افزایش یافته و در نتیجه فروش بیشتر می‌شود. لذا همه باید از تولید حمایت کنیم. شاخص مدیران امسال میزان تولید است و بر اساس تلاش آنها برای تولید سنجیده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه امیدواریم به برنامه هدف گذاری امسال دست یابیم یادآور شد: موضوع دیگری که امسال پیگیری می‌کنیم موضوع دانش بنیان است، هر کس به دانش دست یابد پیشرفت می‌کند. ما هم برای پیشرفت باید خود را به عرصه علم و تکنولوژی گره بزنیم و به فناوری‌های روز دنیا متصل شویم.

شیخان تاکید کرد: همه حوزه‌های تولیدی و صنایع داخلی باید برای آنکه بتوانند در بازارهای داخلی و جهانی جایی داشته باشند حوزه دانش بنیان را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۷ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور داریم که ۳۰۰ شرکت دانش بنیان مستقیم و غیرمستقیم با دخانیات مرتبط هستند. استفاده از توان این شرکت‌ها در اولویت ماست.

مدیرعامل شرکت دخانیات با تاکید بر اینکه امسال مرکز نوآوری شرکت دخانیات افتتاح می‌شود، بیان کرد: کارکرد این مرکز رفع وابستگی به مواد اولیه از خارج است؛ گلوگاه ما در دخانیات وابستگی به مواد اولیه است که بعضاً شرکت را زمین گیر هم کرده است؛ مرکز نوآوری شرکت دخانیات می‌تواند این مشکل را حل کند و ما از واردات مواد اولیه بی نیاز شویم.

شیخان مساله سوم را در میان برنامه‌های شرکت دخانیات در سال جاری اشتغالزایی عنوان و اظهار کرد: اگر تولید، اشتغال در پی نداشته باشد بی نتیجه است، باید تلاش مدیران دخانیات ایجاد ظرفیت اشتغال باشد ما در عرصه کشاورزی دو موضوع را پیگیری می‌کردیم یکی رفع نیاز داخل به مواد اولیه تولید سیگار و دیگری ایجاد ظرفیت جدید اشتغال است. هر هکتار کشت تنباکو برای چهار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگر ی از اظهارات خود به تغییر مسیر شرکت دخانیات برای ثروت افزایی و خانواده دخانیات اشاره کرد و افزود: حرکتی را آغاز کرده ایم که منافع عده زیادی را به خطر انداخته است و در راه رسیدن به مقصد سنگ اندازی می‌کنند. عده قلیلی که از شرکت دخانیات ثروت اندوزی می‌کردند و هم اکنون منافع آنها قطع شده است، نمی‌گذارند کار کنیم.

شیخان ایجاد اشتغال در فضای امروز کشور را یک جهاد دانست و ادامه داد: فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده سبب شده مردم از ما انتظار کار و خدمت داشته باشند و ما بتوانیم باری از روی دوش آنها برداریم و همدل آنها باشیم. تا دیروز عده‌ای از سفره مردم نان برمی داشتند و امروز ما موظفیم به سفره مردم نان ببریم.

وی گفت: در سه ماهه گذشته که در شرکت دخانیات بودم همکارانم تلاش‌های زیادی در حوزه تولید، فروش، تحقیق و توسعه و … انجام دادند و اتفاقات خوبی برای شرکت رخ داد. رسیدن به قله برای ما همان دستیابی به سقف تولید و کسب سهم از بازارهای منطقه‌ای و جهانی است. در سه ماهه گذشته حجم زیادی از صادرات محصولات دخانی را شاهد بوده ایم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=8620