تابش در نشست هم افزایی انجمن های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، گفت: تلاش می شود با اجرای این طرح از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف کننده قیمتها شفاف سازی شود.
وی افزود : اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد ، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکالات برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا می شود که مصرف کننده متضرر نگردد و واسطه های متعددی که به وجود آمده و مصرف کننده مجبور به پرداخت این هزینه ها می شود نیز برطرف شود .
رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: نظام پخش عاملین فروش و بنکدارها شبکه هایی هستند که می توانند به طور منطقی کالا را از تولید کننده به دست مصرف کننده برسانند و این طرح در تلاش است حلقه های تعریف شده ای را از نظام توزیع به صورت منطقی و ساختار یافته و تعریف شده ای مشخص نماید .
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد : دراین طرح جایگاه عرضه کننده نهایی مشخص هست و همچنین عرضه کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص کرده است را دریافت
می نمایند .
تابش اظهار داشت : در این نظام با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه های عرضه بیش از ۲۰ درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود ۱۵٫۵ درصد و در فیلتردر حدود ۱۸٫۵ درصد که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش می باشد.
معاون وزیر صمت در ادامه با تشریح نظام فعالیتی تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو، اعلام کرد: نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعین و تثبیت قیمتها بوده و درج قیمت تولید کننده باید با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد که دستور العمل ها و ساختار برای تمام تولید کننده قابل دستیابی است .
وی تاکید کرد: قیمت ماههای اخیر در فروش کالا مورد رصد قرار گرفته است و تولید کنندگان باید با توجه به فاکتور صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولید کننده اقدام نمایند در صورتی که قیمت گذاری آنها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد مورد پذیرش نخواهد بود. فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش می یابد و در فاز های بعدی طرح، ما شاهد تعداد بیشتری از جمله اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو خواهیم بود .