• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6

برون‌سپاری مدیریت مخزن در صنعت گاز

  • کد خبر : 7858
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
برون‌سپاری مدیریت مخزن در صنعت گاز
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: مدیریت مخزن از طریق قرارداد برون سپاری شرکت ملی گاز برای اولین بار در کشور انجام شده که جزو خطوط قرمز ما بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: مدیریت مخزن از طریق قرارداد برون سپاری شرکت ملی گاز برای اولین بار در کشور انجام شده که جزو خطوط قرمز ما بوده است.

رضا نوشادی در مراسم امضای قرارداد طرح ذخیره‌سازی گاز در میدان خانگیران- مخزن شوریجه افزود: علیرغم اینکه بسیاری از تحلیل‌گران و منتقدان از عقب ماندگی‌ها در صنایع مختلف صحبت می‌کنند، اما عده‌ای از پرکاری صنعت گاز و بعضا از اینکه به برخی از نقاط گازرسانی کردیم انتقاد می‌کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۷۰ کیلومتر لوله با سایز بزرگ در دستور کار ما قرار دارد و تعداد ایستگاه‌های همزمان دو رقمی شده است.
نوشادی گفت: ما یک طرح بزرگ دیسپاچینگ داریم که کل عرصه گازرسانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و صنعت گاز بسیار پرتکاپو و قابل احترام است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز در هدف گذاری‌های خود صعود به قلل مختلف را مدنظر دارد تصریح کرد: با قرارداد ذکر شده مدیریت مخزن را در اختیار قرار می‌دهد و این مدیریت مخزن را از طریق قرارداد برون سپاری انجام می‌دهد کاری که تاکنون جزو خطوط قرمز ما بوده است.
نوشادی افزود: در میدان شوریجه ظرفیت تولید در روز ۲۰ میلیون متر مکعب است که قرار است به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد.
وی با بیان اینکه ما توسعه میادین گازی را در برنامه داریم گفت: دو کار بسیار نادر در شرکت ملی گاز در حال انجام است یکی ذخیره سازی گاز در گنبد نمکی کاشان و دیگری در یورشاه ورامین.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: بزودی در این دو میدان عملیات میدانی آغاز خواهد شد و ما طرح‌های متعددی داریم که امیدواریم با کمک برون سپاری این طرح‌ها این اقدامات انجام شود.
امضای قرارداد میان شرکت ملی گاز و گروه مپنا
قرارداد طرح ذخیره‌سازی گاز در میدان خانگیران- مخزن شوریجه بین شرکت ملی گاز و گروه مپنا امضا شد.
 ​آقای علی آبادی مدیرعامل مپنا در این مراسم با اشاره به اینکه انرژی موضوع بسیار مهمی است که تاثیر آن در اقتصاد و زندگی مردم بسیار مشهود است گفت: در کشور ما علیرغم ظرفیت‌های بالا در تولید انرژی بازهم ما با مشکلاتی روبرو هستیم.
وی ادامه داد: در بخش مصرف به این کالای پر اهمیت، بهایی نداده‌ایم و به دلیل آدرس‌های غلطی که داده شده مصرف در کشور ما بصورت بی رویه افزایش یافته که تمام وقت به دنبال تامین این مصرف هستیم.
آقای علی آبادی افزود: مصرف در ایران از نرم بین‌المللی آن بالاتر است و ما باید در سطح ملی به این موضوع مهم بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح قرار است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به سرانجام برسد گفت: ذخیره‌سازی انرژی یک ضرورت بسیار مهم است که باید به آن پرداخته شود.
مدیرعامل گروه مپنا ادامه داد: وقتی ظرفیت تولید در فصول مختلف مثلا تابستان با مشکل روبرو می‌شود ما به سمت تولید نیروگاه می‌رویم در صورتی که باید به نحوه مصرف توجه داشته باشیم و همین طور تولید را در شرایطی که احتیاج نداریم انجام داده و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام کنیم.
وی گفت: با این اقدامات نگرانی در خصوص اینکه در زمستان با کمبود گاز روبرو شویم برطرف شده و این پروژه ذکر شده ناترازی تولید و مصرف را تراز می‌کند.
علی آبادی افزود: وقتی ما در تمامی سال توانایی تولید داریم باید از این توانمندی استفاده کنیم تا در مصرف دچار مشکل نشویم.
لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7858