• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

افزایش ۲۹ دلاری قیمت نفت ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی

  • کد خبر : 7742
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
افزایش ۲۹ دلاری قیمت نفت ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی
میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل، ۲۹ دلار و ۳۴ سنت افزایش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل، ۲۹ دلار و ۳۴ سنت افزایش نشان می‌دهد.

براساس تازه‌ترین گزارش سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر (آذرماه – دی ماه)، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با ۶۹ دلار و ۳۲ سنت بود که نسبت به پارسال ۲۹ دلار و ۳۴ سنت رشد داشته است. میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال گذشته ۳۹ دلار و ۹۸ سنت بوده است.

این درحالیست که قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه دسامبر (آذر – دی) نسبت به ماه نوامبر یک دلار و ۶۴ سنت برابر با ۲ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه نوامبر ۸۰ دلار و ۵۰ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه اکتبر هر بشکه ۸۲ و ۱۴ سنت بود.

ایران در ماه نوامبر ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۹ هزار بشکه کمتر از ماه اکتبر بوده است.

همچنین براساس تازه‌ترین گزارش سازمان اوپک تولید روزانه نفت خام این سازمان ۲۸۵ هزار بشکه افزایش یافته است. گزارش ماه دسامبر دبیرخانه اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه نوامبر، ۲۷ میلیون و ۷۱۷ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۸۵ هزار بشکه بیشتر از ۲۷ میلیون و ۴۳۲ هزار بشکه ماه اکتبر است.

بر اساس گزارش ماه دسامبر اوپک، عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۹۸۷ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه نوامبر با کاهش بیش از ۲ درصدی، به ۸۰ دلار و ۳۷ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۹۶ سنت کمتر از ماه اکتبر است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7742