• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

نصب ۶ هزار و ۱۰۰ سامانه انشعابی خورشیدی در بخش خانگی و تجاری

  • کد خبر : 7621
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
نصب ۶ هزار و ۱۰۰ سامانه انشعابی خورشیدی در بخش خانگی و تجاری
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی ایران، از نصب ۶ هزار و ۱۰۰ سامانه انشعابی خورشیدی در بخش خانگی و تجاری خبر داد.

آقای جعفر محمدنژاد سیگارودی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار  صدا سیما با بیان اینکه نمودار نصب سامانه‌های خورشیدی خانگی در کشور صعودی است، افزود: اگر چه وضعیت احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تجدید پذیر در مقیاس‌های بزرگ به دلیل کمبود منابع مالی با مشکل مواجه است، اما نصب سامانه‌های خورشیدی در مقیاس‌های کوچک و خانگی با استقبال مواجه شده و شرایط خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعرفه برای انرژی تجدید پذیر به بخش خانگی اختصاص می‌یابد گفت: این سامانه‌ها بیشتر در مناطق محروم و کم توسعه یافته احداث شده و هدف از انجام آن کمک به معیشت کشاورزانی است که به دلیل نبود آب امکان کشت ندارند.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران با اشاره به پرداخت وام‌های کم بهره به متقاضیان نصب سامانه‌های خورشیدی در مناطق محروم افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج مستضعفین این تسهیلات کم بهره را به متقاضیان مناطق محروم پرداخت می‌کنند البته اقساط این تسهیلات پس از یکسال و در مدت زمان طولانی تری قابل پرداخت است که این رویه سبب ایجاد جذابیت در نصب سامانه‌های خورشیدی در مناطق محروم شده است.

محمدنژاد با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶۰۰ واحد انشعاب خانگی به بهره برداری رسیده است گفت: این سامانه‌ها از ۵ کیلووات تا ۲۰ کیلووات هستند که ۵ مگاواتی‌ها در بخش خانگی و بالاتر از آن در بخش تجاری و واحد‌های صنعتی نصب می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران ادامه داد: هزینه نصب هر کیلووات ساعت سامانه خورشیدی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان است که این مبلغ با استفاده از وام‌های کم بهره به ساکنان مناطق محروم پرداخت خواهد شد و پس از پایان زمان پرداخت وام که ۵ است همه‌ی این سرمایه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برق سامانه‌های خورشیدی زیر ۲۰ کیلووات ۱۴۵۰ تومان خریداری می‌شود افزود: توسعه این طرح به محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس که در اثر تغییر اقلیم ایجاد شده است کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7621