ارائه خدمات غیرحضوری برای کاهش مراجعه به شعب
از حدود ۲سال پیش و با شیوع ویروس کرونا و بنا به ضرورت حفظ سلامت مشتریان و کارکنان بانکی، دستورالعملهایی در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری توسط نظام بانکی ابلاغ شد.
در بحبوحه شیوع کرونا، بانکها به لحاظ نقشی که در ارائه خدمات به حوزه های مختلف داشتند و همچنین مشکلاتی که شیوع این بیماری برای بخشهای مختلف تولیدی و اقتصادی ایجاد کرد، در خط مقدم درگیری با این پاندمی قرار گرفتند.
در همان ابتدای امر تمام بانکها از مشتریان خود خواستند برای انجام امور بانکی به صورت حضوری مراجعه نکرده و از ابزارهای الکترونیک و راه دور جهت امور خود بهره ببرند.
همچنین دستورالعملهای بهداشتی برای حفظ سلامت کارمندان و مشتریان بانکها نیز ابلاغ شد. پس از آن نیز بانکها براساس مسئولیت اجتماعی خود وارد صحنه جدال با این ویروس شدند.
براساس این گزارش، بانک ایران زمین در همان ابتدای امر با جدی گرفتن اتفاقی که داشت در دنیا رخ میداد، دستورالعملهای بهداشتی منسجمی را به شعب خود ابلاغ کرد.
از جمله اینکه هرگونه تردد غیرضروری و ماموریتهای اداری به سایر استانها را ممنوع و دستور داده شد تا حد امکان مراودات اداری از طریق سیستم اتوماسیون اداری دنبال شود. همچنین از ایجاد اجتماع و ارتباطات تجمعی و تبادل پرینتهای کاغذی مکاتبات اداری دوری شود. علاوه براین برگزاری همایشها و سمینارها هم ممنوع شد. شعب نیز به صورت مداوم ضدعفونی میشدند.
به گفته پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، از روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا حفظ سلامت مشتریان و کارکنان اولویت اول این بانک بوده است، و در این راستا تمام تلاشها برای اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی برای حفظ سلامت مشتریان و کارمندان این بانک به کار گرفته شد.
ارائه خدمات غیرحضوری برای کاهش مراجعه به شعب
در شرایطی که مشتریان تا حد بسیارزیادی از خدمات الکترونیک بانکی آگاه بوده و از آن استفاده میکردند، بانک ایران زمین اهتمام ویژه ای بر ارائه خدمات سریع و مناسب به صورت الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری داشت. چرا که بنا به گفته فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، مردم بسیاری از امور بانکی خود را می توانند از راه دور انجام دهند و نیازی به حضور در بانک ندارند و به همین خاطر استفاده از فناوری های روز می تواند در کاهش مخاطرات کمک بسیار زیادی کند. برهمین اساس هم نیاز به همگامی با تکنولوژیهای جدید حس شد تا در شرایط پاندمی کرونا، آرامش و آسایش به خانواده نظام بانکی و مشتریان هدیه شود.در همین شرایط هم بانک ایران زمین به صورت مداوم اطلاعیههای منتشر کرده و در آن از مشتریان میخواست برای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا از خدمات غیر حضوری به امور بانکی استفاده کرده و ریسک ابتلا به کرونا را کاهش دهند.این گزارش میافزاید در همان ابتدای امر، بانک ایران زمین براساس شرایط خاص بهداشتی کشور و به منظور مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدامات لازم برای تسهیل استفاده مشتریان از درگاههای غیرحضوری و کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب و دستگاههای خودپرداز با آماده کردن زیرساخت های لازم و ارائه خدمات الکترونیکی سریع و آسان مشتریان را از مراجعه حضوری به شعبه ها بینیاز کند. اینترنت بانک، خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بینبانکی، خدمات کارت و مدیریت چک بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در کنار خود داشته باشید. دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی نیازی مشتریان جهت مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.دستگاه های VTM با قابلیت بازگشایی حساب، دستگاه های کیوسک با قابلیت صدور کارت هدیه و سایر خدمات بانک ایران زمین جزو مواردی هستند که می توانند در کاهش شیوع بیماری های ویروسی موثر باشند. همچنین استفاده بانک ایران زمین از دستگاه های ATMR در این دوران بسیار حائز اهمیت بود.دستگاه های VTM با قابلیت بازگشایی حساب، دستگاه های کیوسک با قابلیت صدور کارت هدیه و سایر خدمات بانک ایران زمین جزو مواردی هستند که می توانند در کاهش شیوع بیماری های ویروسی موثر باشند. همچنین استفاده بانک ایران زمین از دستگاه های ATMR در این دوران بسیار حائز اهمیت بود.بنا به گفته محمود ساوسی رئیس اداره کارت و شبکه پرداخت بانک ایران زمین استفاده از ماشینهای ATMR در مراکز شلوغ و پر تردد قادر به خدمت رسانی به مشتریان است گفته بود: با عنایت به اینکه شعبه دیجیتال بانک ایران زمین در مرکز تجاری مگامال واقع شده است و حجم نقدینگی قابل ملاحظه ای در آنجا وجود دارد، که در شرایط کنونی اگر قرار بود دریافت و پرداخت این نقدینگی توسط پرسنل دریافت و پرداخت شود، مخاطرات بسیاری را ایجاد می کرد، اما این ماشین ها بدون برخورد انسانی قادر به دریافت پول نقد و کاهش خطرات ناشی از انتقال ویروس هستند. در حال حاضر نیز شعبه دیجیتال ونک بانک ایران زمین که در منطقه پر تردد میدان ونک واقع شده است آماده خدمات رسانی به صورت دیجیتال به مشتریان است و در این شعبه ها مشتری کمترین برخورد را به صورت انسانی دارد.
پویش «هیچجا خونهی خودِ آدم نمیشه»
بانک ایران زمین، در راستای فعالیتها و اقدامات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی، در روزهای آغاز سال ۱۳۹۹اقدام به برگزاری پویش «هیچجا خونهی خودِ آدم نمیشه» کرد.در این پویش باتوجه به آنکه هنوز لزوم پیشگیری، قرنطینه و عدم خروج از منازل چندان مورد توجه نبود، بانک ایران زمین توجه به این امر را سرلوحه خود قرار داد.برهمین اساس، بانک ایران زمین و نظام بانکی ایران به دلیل پیوند محکم و نزدیک با گروههای اجتماعی یکی از بسترهای فرهنگسازی و اطلاعرسانی به مردم برای پیشگیری از این بیماری بوده و هستند و بر همین اساس، برگزاری این پویش اقدامی در راستای مسئولیتهای اجتماعی بانک ایران زمین شد.به گزارش اخبارپول، در پویش «هیچجا خونهی خودِ آدم نمیشه» محتواهای آموزشی و اثرگذار در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا، ضرورت در خانه ماندن، چگونگی گذارن وقت ، برنامهریزی برای انجام اقدامات سودمند اقتصادی و اجتماعی در خانه و تشویق و جلب همکاری مردم برای ماندن و ایجاد محیطی جذاب و تاثیرگذار در خانه در اختیار گروههای مردمی قرار گرفت.
تمدید قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی
اوایل سال ۱۴۰۰ هم به سبب استمرار شرایط ناشی از بیماری کرونا و اثرات تعطیلی های وضع شده برای مشاغل و کسب و کارها زمان تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور تمدید شد.در راستای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف مساعدت و حمایت بانک ایران زمین، طرح “انتقال پرداخت اقساط تسهیلات ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به انتهای دوره تقسط” برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهای به شدت آسیبدیده از کرونا که موعد بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی آن ها درچهارماهه اول سال۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده باشد در این بانک اجرا شد.به گزارش اخبارپول، افراد مشمول این قانون با در نظر گرفتن موارد ذیل می توانند از شرایط اعلامی استفاده کنند.
از جمله موارد زیر:
تسهیلات دریافتی در بخش های اقتصادی کشاورزی، شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز
استفاده از این موضوع برای اشخاص مشمولی است که تاکنون نتوانسته اند از مزایای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور بهره مند شوند.
مشارکت در راه اندازی مرکز تجمیعی واکسن طالقانی
مرکز تجمیعی واکسن کرونا طالقانی یکی از مراکز واکسن بود که به همت بانک ایران زمین در تیرماه ۱۴۰۰افتتاح شد. در همین رابطه مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به همکاری این بانک در راه اندازی این مرکز برای تزریق واکسن کرونا گفت: انجام مسئولیت های اجتماعی توسط نهادهای مالی در امور عام المنفعه از اقداماتی است که بانک ایران زمین بر آن تاکید ویژه ای دارد.
همکاری در راه اندازی خط تولید واکسن کوبرکت
بانک ایران زمین به منظور تسریع در فرآیند تولید واکسن، تجهیزات راه اندازی خط تولید واکسن کرونا را در اختیار مجموعه دارویی برکت قرارداد تا نیازهای فعلی با واکسن ایرانی تامین شود.
به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین، زمانیکه موضوع همکاری بانک در تحویل دستگاه های تولید واکسن به مجموعه برکت از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت تولید واکسن کرونا مطرح شد، تمامی اعضاء هیئت مدیره ضمن همراهی، تمام تلاش خود را جهت تسریع در تصمیم گیری به کار بردند.
در همین رابطه سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در جلسه با مدیر عامل بانک ایران زمین ضمن قدردانی از اقدامات این بانک، گفت: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود.
تهیه اقلام بهداشتی کرونا برای بیمارستان ها
بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر بیمارستان ها به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، طرح تهیه و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها در سراسر کشور اجرا کرد.اخبارپول