• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

کاهش ۱۰ درصد قیمت سه محصول لبنی ابلاغ شد/شیر نایلونی ۷۴۰۰ تومان

  • کد خبر : 7306
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۳۲
کاهش ۱۰ درصد قیمت سه محصول لبنی ابلاغ شد/شیر نایلونی ۷۴۰۰ تومان
جزئیات تخفیف 10 درصدی سه قلم محصول لبنی که دو روز پیش وزیر جهاد کشاورزی برای اجرا از هفته جاری خبر داده بود، اعلام شد.

 دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ‌ایران در نامه ای به اعضای محترم انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی‌، جزئیات تخفیف ۱۰ درصدی سه قلم محصول لبنی را که دو روز پیش وزیر جهاد کشاورزی برای اجرا از هفته جاری را خبر داده بود، اعلام کرد.

در این نامه به قیمت های جدید سه محصول شیر، ماست و پنیر و قیمت های جدید به تخفیف ۱۰ درصد تاکید شده است.

متن نامه به این شرح است:

احتراما حسب مذاکرات ‌این انجمن با مسئولین محترم وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تامین شیر و لبنیات سبد معیشت خانوارهای درآمد ثابت، فقط سه قلم فرآورده شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۱/۵% چربی و ماست دبه‌ای ۲/۵ کیلویی ۵/۱% چربی و پنیر لیوانی ۴۰۰‌UF گرمی نسبتا چرب در شبکه صنفی بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تعدیل قیمت ۱۰ درصدی توزیع گردد که البته ۵٪آن را شبکه فروشگاهی از سهم هزینه ۱۵ درصدی فروش خود تخفیف داده و ۵ درصد نیز از سهم ۱۰ درصدی توزیع شرکت‌های لبنی اعمال تخفیف نمایند. لذا فقط سه قلم مذکور با اوزان و چربی اعلان شده به شرح ذیل از تاریخ شنبه ۱۴۰۰/۷/۱۷ عرضه خواهد گردید.

ردیف نام محصول  وزن (گرم)  درصد چربی  قیمت درب مغازه قیمت مصرف کننده (ریال)
۱ شیر نایلونی ۹۰۰ ۱/۵ ۷۰،۰۰۰ ۷۴،۰۰۰
۲ ماست دبه‌ای ۲۵۰۰ ۱/۵ ۲۹۱،۵۰۰ ۳۰۶،۰۰۰
۳  پنیر لیوانی UF ۴۰۰ نسبتا چرب ۱۹۰،۰۰۰ ۲۰۰،۰۰۰

۱- لازم به ذکر است که قیمت‌های فوق بر اساس قیمت شیر خام مصوبه شماره ۰۲۰/۸۶۰۳ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۷ شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درب گاوداری ۶۴۰۰ تومان و هر یک دهم درصد چربی ۸۰۰ ریال و نرخ روز مواد بسته بندی و نرخ ارز روز دوشنبه ۱۴۰۰/۷/۱۲ توافق گردیده است.

۲- سایر کالاهای تولیدی شرکت‌های لبنی مشمول ‌این توافق نبوده و از دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای تولیدی داخل به شماره ۴۲۷۳۱۱/۱ مورخ ۱۳۸۹/۵/۲۵وزارت بازرگانی  وقت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تبعیت می‌نماید.

۳ -ابلاغ قیمت‌های فوق دستوری نبوده و ارشادی می‌باشد.

امید گیلانپور، معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس هیأت مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت جدید سه فرآورده لبنی را با استناد به نامه انجمن صنایع لبنی ابلاغ کرد که متن نامه به این شرح است:

عطف به نامه شماره ۱۲۸۸۱ – ۱۴۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۷/۱۴ دبیر محترم انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران و با عنایت به مصوبات جلسه روز دوشنبه ۱۴۰۰/۷/۱۲ در دفتر معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت متبوع با حضور نمایندگان محترم فروشگاه‌های زنجیره‌ای و انجمن صنایع لبنی و تصمیم متخذه در تخفیف ۱۰ درصدی قیمت مصرف‌کننده سه قلم کالای لبنی، مقتضی است دستور فرمائید از روز شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ برای سه قلم کالای مندرج در جدول زیر قیمت‌های جدید عملیاتی گردد.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7306