• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

مقایسه تاثیر کووپارس و سینوفارم آغاز شد/اتمام فاز ۳با ۱۰هزار نفر

  • کد خبر : 7088
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مقایسه تاثیر کووپارس و سینوفارم آغاز شد/اتمام فاز ۳با ۱۰هزار نفر
سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن‌سازی رازی با بیان اینکه تاکنون به ۲ هزار داوطلب در فاز سوم تست بالینی، واکسن کووپارس تزریق شده است، گفت: این فاز با تست روی ۱۰ هزار نفر به اتمام می رسد.

دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی در خصوص آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس به خبرنگار مهر اظهار داشت: فاز سوم کار آزمایی بالینی واکسن کووپارس از دو هفته پیش در تهران و البرز آغاز شده است.

فلاح مهر آبادی با بیان اینکه باید در فاز سوم مطالعات بالینی، ۱۰ هزار نفر داوطلب را مورد تست قرار دهیم، گفت: با توجه به اینکه به نیمی از این تعداد واکسن سینوفارم تزریق می‌شود می‌توانیم اثربخشی، کارایی و ایمنی کووپارس را مورد مقایسه قرار دهیم.

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی با بیان اینکه طی این مدت زمان، دو هزار نفر در این تست بالینی داوطلب شدند، گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که از داوطلبان داریم تاکنون عارضه‌ای وجود نداشته است.پنجاه درصد این مطالعه تزریق واکسن سینوفارم و ۵۰ درصد کووپارس بوده است.

فلاح مهرآبادی با اشاره به زمان اتمام فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ضد کرونا کووپارس، گفت: این پروسه بستگی به داوطلب گیری دارد؛ هر چه روند داوطلب گیری سریع‌تر باشد این مرحله با سرعت پیش می‌رود.

وی افزود: برطبق پروتکل، بعد از تزریق به ۱۰ هزار نفر، نتایج آنالیز بینابینی را به سازمان غذا و دارو ارسال خواهیم کرد.

فلاح مهرآبادی با بیان اینکه این داوطلبان تا شش ماه تحت مراقبت هستند، خاطر نشان کرد: البته تاکنون ده هزار نفر واجد شرکت در مطالعه بالینی فاز سوم واکسن کووپارس بوده‌اند که بنا داریم روند کارآزمایی را با این افراد به اتمام برسانیم.

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی با بیان اینکه اکنون یک میلیون و چهارصد هزار دوز آماده عرضه داریم، ادامه داد: در صدد هستیم از مهرماه، سه میلیون دوز در ماه به تولید برسانیم.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=7088