• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۰۴ میلیون نفر

  • کد خبر : 6483
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۰۴ میلیون نفر
طبق آخرین آمار جهانی در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای بیش از ۵۶۹ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۰۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۲۰۴ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۰۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۳۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۸۳ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۹۱ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۰۲ هزار و ۳۷۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۸۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۳۳ هزار و ۷۹۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۷ هزار و ۴۲۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۱۵۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۲۸ هزار و ۷۱۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۴۷۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۴۳ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۶۳ هزار و ۷۰۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۹۱۰، ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۳۳، ۶ میلیون و ۹۴ هزار و ۲۴۳، ۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۲۷۱ و ۵ میلیون و ۲۹ هزار و ۷۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۷ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۷۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۱ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۸۳، ۲۹ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۳۲۰ و ۱۸ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۵۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=6483