• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
4

عدم جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی تا بعدازظهر/نظر پلیس درباره موتورسواری بانوان

  • کد خبر : 6187
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
عدم جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی تا بعدازظهر/نظر پلیس درباره موتورسواری بانوان
رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی تا امروز بعد ازظهر جریمه نمی شوند تا بتوانند برای گرفتن معاینه فنی اقدام کنند.

«سردار محمد حسین حمیدی» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع تصادفات اشاره و اظهار داشت: در شهر تهران در زمان اوج حدود ۲۵۰۰ تصادف را شاهد هستیم که در روزهای عادی به هزار تصادف می‌رسد که در شهری که ۸ میلیون خودرو داشته و روزانه بیست میلیون سفر را در آن شاهد هستیم هر دو یا سه روز شاهد یک تصادف فوتی هستیم.

سردار حمیدی به موضوع صحت عمل عوامل پلیس راهور تهران بزرگ و همچنین برخورد با دریافت رشوه پرداخت و گفت: این موضوع یک بحث دو طرفه است و هم با رشوه‌دهنده و هم با رشوه گیرنده برخورد می‌شود؛ البته برای تشویق، از مامورانی که رد رشوه می‌کنند، تقدیر می‌شود؛ اخیرا رد رشوه و امتناع از دریافت گردن‌بند طلا به میزان ۹ گرم به عنوان رشوه از یک راننده در قبال چشم پوشی از تخلفات موضوعی بود که باعث شد افسر پلیس راهور تهران بزرگ مورد تشویق قرار بگیرد.

سردارحمیدی افزود: در نمونه دیگری رد رشوه به میزان دو میلیون تومان در قبال چشم پوشی از تخلف سرعت و سبقت راننده گزارش شده بود که این مورد هم به مرکز قضایی معرفی شد و افسر پاکدست پلیس راهور تهران بزرگ مورد تشویق قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور پایتخت برنامه های آتی کوتاه مدت پلیس راهور تهران بزرگ را از جمله ساماندهی ناوگان حمل بار وانت‌ها، کامیون‌ها و جرثقیل‌های ‌شهر تهران ، ایمن سازی و آرام سازی معابر حادثه خیز شهر تهران اعلام و اظهار داشت: آموزش رانندگان سرویس مدارس با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در دستور کار قرار دارد که دیگر به صورت سنتی و قدیمی نیست و جلسات کارشناسی بسیار خوبی در این خصوص برگزار شده است که مسئولیت اجرا با شهرداری هاست و پلیس تنها ناظر بر اجرای صحیح این موارد است.

وی گفت : با آنچه مشاهده می‌شود بازگشایی مدارس قطعی است وساماندهی و میزان آمادگی سرویس مدارس را در در دستور کار داریم و سازمان های مربوطه را پای کار آورده تا به تکالیف قانونی خود عمل کنند.
سردار حمیدی گفت: بحث تنفیذ مراسم ریاست جمهوری را پیش روی داریم که مراسمی خاص است و ازکسبه و شهروندان محدوده می خواهیم بیشترین همکاری را با پلیس داشته باشند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:  برنامه های آتی بلند مدت از جمله تغییر نگرش حاکم بر مدیریت شهری شهروندان از خودرو محور به انسان محور ،هدف‌گذاری کاهش ۱۰ درصدی تصادفات و سوانح ترافیکی، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل پاک، ایمن سازی ، آرام سازی و حذف نقاط حادثه خیز ، برنامه ریزی در خصوص تهیه سند جامع مدیریت بحران های ترافیکی بوده که در برنامه‌های پلیس راهور تهران بزرگ در آینده مدنظر قرار دارد.

سردار حمیدی گفت: یکی از پیشنهادهای پلیس راهور در بحث خاموشی ها ، جدا کردن سیستم برق چراغ های راهور از برق شهری بوده که در دستور کار است که پیشنهاد شده  و سازمان های متولی را پای کار آورده ایم و تعاملات خوبی با مراکز و سازمان ها داشته ایم .

وز افزود : اگر می خواهیم شهری منضبط داشته باشیم باید شهر را به سمت انسان محوری ببریم که در این مورد بیشترین آسیب را پلیس راهور در کف خیابان می بینند و یکی از مطالبات پلیس راهور حمل و نقل پاک و سالم و انسان محور است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره معاینه فنی گفت : در بخش معاینه فنی شهروندان حتما به مراکز مربوطه مراجعه و نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند؛ تا امروز بعداز ظهر هم پلیس  این خودروها را جریمه نخواهد کرد و پلیس این امکان را به این رانندگان بعد از تعطیلات شش روزه می‌دهد که برای گرفتن معاینه فنی اقدام کنند.

وی در خصوص موتورسواری بانوان گفت : در بحث رانندگی با موتورسیکلت برای بانوان ملاک کار ما قانون است و هر کجا که قانون به شخصی اجازه رانندگی می‌دهد پلیس هم گواهینامه وی را معتبر می داند و ملاک عدم رانندگی اجازه قانونی قانون‌گذار است.

لینک کوتاه : http://parvandehnews.ir/?p=6187